Gebruik van QR-codes in communicatie-uitingen Ommelander Ziekenhuis - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Sinds kort maakt het Ommelander Ziekenhuis gebruik van QR-codes in communicatie-uitingen, zoals op flyers en in afspraakbrieven. Een QR-code, dat staat voor Quick Response code, is een soort streepjescode die gescand kan worden met een smartphone of tablet.

Het Ommelander Ziekenhuis gebruikt QR-codes om informatie over te brengen. De codes worden gebruikt om webpagina's over folders en nieuwsberichten makkelijk aan te bieden of om de Mijn Ommelander app eenvoudig vindbaar te maken in de Play Store en App Store.

Een QR-code kan gescand worden met de camera van uw smartphone of tablet, of met een QR-scanner app. Nadat u de camera op de code heeft gericht, wordt u doorverwezen naar een online webpagina met meer informatie over het desbetreffende onderwerp.

Door het gebruik van QR-codes wordt tevens papier bespaard. Een QR-code zegt namelijk meer dan tekst en neemt minder ruimte in beslag. De tekst die normaal gesproken te vinden zou zijn in drukwerk, zoals folders, kan door middel van een QR-code geplaatst worden op een online webpagina.

De komende tijd zal het Ommelander Ziekenhuis steeds vaker gebruik maken van QR-codes in de informatievoorziening.

Op de volgende pagina kunt u meer informatie vinden over de werking van een QR-code: