Deze informatie is bedoeld voor huisartsen.

Als huisarts kunt u incidenten in de transmurale patiëntenzorg bij ons melden. Onder incidenten verstaan wij onbedoelde gebeurtenissen in de patiëntenzorg. Wij vinden het belangrijk om mogelijke tekortkomingen in zorgprocessen te ontdekken. Door incidenten te melden, kunnen wij hiervan leren, processen verbeteren en eventuele herhaling in de toekomst voorkomen.

Hoe kunt u als huisarts een incident melden?


  • Ga direct naar: het meldformulier (en klik hier op de balk 'TIM - Transmuraal incident melden')

Uw melding komt terecht bij de coördinator transmurale meldingen. Deze neemt de melding zo snel mogelijk in behandeling en speelt een centrale rol in de afhandeling. Het kan zijn dat de coördinator transmurale meldingen kort na uw melding contact met u opneemt om u om extra informatie te vragen over uw melding.

We streven ernaar om u op korte termijn een terugkoppeling te geven over de verbetermaatregelen die voortkomen uit uw melding. Uiteraard gaan we vertrouwelijk en discreet met alle meldingen om.

'Spelregels' bij het melden

We vragen u om bij het invullen van het meldformulier rekening te houden met de volgende gedragsregels: 

  • Meld vanuit de intentie om de zorg te verbeteren en om herhaling van incidenten te voorkomen.
  • Ga respectvol om met collega's of partners in de zorgketen.
  • Probeer de ketenpartner te laten weten dat er een melding gaat komen.
  • Meld duidelijk, objectief en zonder oordeel. Meld over processen en niet over personen

Informatie over een melding wordt nooit verstrekt aan derden die niet betrokken zijn bij het incident.

Klachten

Wilt u geen transmurale melding, maar een klacht indienen? Dan kun u dit doen via dit klachtenformulier.

Vragen? 

Heeft u vragen? Neem dan gerust contact op met de coördinator transmurale meldingen via verwijzerscontact@ozg.nl.

Is met de informatie op deze pagina uw vraag beantwoord?
Wilt u ons helpen deze pagina te verbeteren?

Bedank voor het insturen van uw feedback