In het Ommelander Ziekenhuis Groningen zijn er verschillende mogelijkheden om contact te hebben met uw zorgverlener. We vinden het belangrijk dat onze zorg dichtbij is. Daarom bieden we onze zorg op meerdere locaties in Noord en Oost Groningen aan en maken we gebruik van telefonische – en beeldbelafspraken. De zorgverlener bepaalt welk soort afspraak in uw geval het meest geschikt is. Op deze pagina vindt u een overzicht van de mogelijkheden.

Afspraak in ons ziekenhuis of 1 van de servicepunten

Een zorgverlener kan besluiten dat u in het ziekenhuis of één van onze andere locaties gezien moet worden. Dit is het geval als er bijvoorbeeld lichamelijke onderzoeken of metingen plaats moeten vinden. U krijgt dan een afspraakbrief per post thuis gestuurd. Daarin staan de datum en de tijd van uw afspraak vermeld. De afspraak vindt u daarnaast terug in ons patiëntenportaal Mijn Ommelander en de Mijn Ommelander app. Op de datum van uw afspraak meldt u zich aan bij de aanmeldzuil in de centrale hal van ons ziekenhuis. Daar krijgt u een ticket met de details van uw afspraak.

Telefonische afspraak

Als er geen lichamelijke onderzoeken of metingen hoeven plaatsvinden, dan kan de zorgverlener besluiten om een telefonische afspraak in te plannen. U krijgt een afspraakbrief thuis met daarin de datum en een tijdvak van van de afspraak. U wordt in dit tijdvak door de zorgverlener gebeld. Let op: we bellen met een anoniem nummer.

Beeldbelafspraak

Een zorgverlener kan er ook voor kiezen een beeldbelafspraak met u te maken. Een beeldbelafspraak is een gesprek met uw zorgverlener door middel van een videoverbinding. U kunt voor een beeldbelafspraak gebruikmaken van een smartphone, tablet of laptop. Deze apparaten moeten beschikken over een camera en een microfoon. U krijgt een afspraakbrief per post met hierin de datum en het tijdstip van de afspraak. In de week voorafgaand aan de afspraak ontvangt u de link voor het gesprek via e-mail en SMS. In dit bericht staan de datum en de tijd van de afspraak genoemd. Zorg er daarom voor dat uw gegevens correct  in ons systeem staan. U kunt uw gegevens wijzigen in Mijn Ommelander of door telefonisch contact op te nemen.

Hoe werkt het?

  • Klik op de link die u ontvangt in de mail en SMS
  • Hierna vraagt uw apparaat toestemming om de camera en microfoon te gebruiken. Sta dit toe
  • Vervolgens verschijnt de tekst: ‘U heeft een afspraak met (naam zorgverlener) op (datum en tijd). Wacht tot (naam zorgverlener) beschikbaar is’.
  • De zorgverlener start het gesprek wanneer deze beschikbaar is. Net als in een fysieke wachtkamer bestaat de kans dat u even moet wachten.
  • Als de zorgverlener beschikbaar is, dan telt een klok terug van 3 naar 0 en start het gesprek.
  • Wanneer het gesprek is afgelopen, dan verschijnt het venster met de tekst: ‘Het gesprek is beëindigd. U kunt dit venster nu sluiten’.

Op dit moment maken de volgende specialismen gebruik van beeldbellen:

  • Reumatologie
  • Medische psychologie
  • Kinderlongverpleegkunde
Is met de informatie op deze pagina uw vraag beantwoord?
Wilt u ons helpen deze pagina te verbeteren?

Bedank voor het insturen van uw feedback