Stagiair(e) afdeling Facilitair/Inkoop

De organisatie

Het Ommelander Ziekenhuis is van betekenis! Voor patiënten, voor medewerkers en voor de regio. Met ruim 1300 collega’s werken wij dagelijks aan de best mogelijke zorg voor onze patiënten, de inwoners van Noord- en Oost-Groningen. We doen dat vanuit ons moderne ziekenhuis in Scheemda en vanuit diverse servicepunten in de regio. Ons motto: Samen. De beste zorg. Dichtbij.

De afdeling

De afdeling Facilitair bestaat uit de afdelingen Inkoop, Logistiek en Schoonmaak. In totaal zet zo’n 50 fte zich dagelijks in ter ondersteuning van het zorgproces en daarmee de patiënt. De afdeling is continu in ontwikkeling en daar kunnen wij hulp bij gebruiken. Ben jij op zoek naar een veelzijdige, uitdagende stageplek in deze dynamische en moderne omgeving? Wij bieden de volgende mogelijkheden:

Operationele Inkoop
Na een gedegen inwerkperiode zorg je samen met drie collega’s en de interne klanten voor een efficiënt en vloeiend inkoopproces. De werkzaamheden bestaan o.a. uit: het verwerken van aanvragen tot inkooporders, het bewaken van inkooporders en onderhouden van in- en externe contacten. . Daarnaast houdt Operationele Inkoop zich bezig met het afhandelen van factuurverschillen en retourzendingen.

Tactische Inkoop
Onder begeleiding van één van onze tactisch inkopers werk je zelfstandig aan een opdracht. De opdracht is gericht op het optimaliseren van processen binnen de afdeling Inkoop of tussen de diverse schakels in de keten. Doestelling is om tot structurele verbetering te komen. Indien mogelijk zal je een bijdrage leveren aan de implementatie hiervan. Voor deze stage is minimaal HBO niveau gewenst.

Logistiek
Logistiek verzorgt de distributie van goederenstromen binnen het ziekenhuis. Hierbij valt te denken aan voeding, linnengoed, afval en post. Daarnaast verzorgen wij de uitgifte van dienstkleding en bevoorrading van (medische)hulpmiddelen op de afdelingen. Het is belangrijk dat de werkzaamheden worden afgestemd op het zorgproces. Een groot deel van de hulpmiddelen ligt opgeslagen in ons magazijn welke extern is gehuisvest.

Schoonmaak
Het schoonmaken van een ziekenhuis is een mooi en gewaardeerd vak! Het is uiterst belangrijk om collega’s en patiënten een schone, frisse omgeving te bieden. Dit draagt bij aan een positieve werkervaring en veraangenaamd het verblijf in het ziekenhuis. Er wordt volgens vastgestelde richtlijnen gewerkt. Wij werken met de microvezelmethode en een werkprogramma waarop staat vermeld wat je moet doen. Je hebt regelmatig contact met collega’s van de zorg, patiënten en je eigen team. Je bent verantwoordelijk voor de schoonmaak van een hele verpleegafdeling. Wanneer je interesse is gewekt en je volgt een opleiding op LBO/MBO 2 niveau, horen we graag van je.

Wat vragen wij van jou?

Jij bent een gedreven, ambitieus en enthousiast persoon en hebt affiniteit met de gezondheidszorg. Je bent proactief, ondernemend en communicatief sterk. Zelfstandig maar in staat om in teamverband te werken.

Geïnteresseerd?

Indien je interesse hebt, kun je contact opnemen met Nick Klooster, tactisch inkoper op telefoonnummer 088 – 066 1000. Solliciteren kan via de volgende link

Is met de informatie op deze pagina uw vraag beantwoord?
Wilt u ons helpen deze pagina te verbeteren?

Bedank voor het insturen van uw feedback