Update coronamaatregelen in het Ommelander Ziekenhuis - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Gezien de onverwacht snelle toename van coronabesmettingen in de afgelopen week, is regionaal besloten de maatregelen aan te scherpen.

Aangepast beleid mondneusmaskers

• Alle medewerkers in het Ommelander Ziekenhuis dragen vanaf donderdag 15 juli weer een mondneusmasker.
  • Wij verzoeken bezoekers en patiënten dringend een mondneusmasker te dragen. Bezoekers en patiënten mogen een eigen mondneusmasker dragen. Wanneer u corona-gerelateerde klachten heeft, of uw mondneusmasker vergeten bent, dan krijgt u van ons bij de ingang een mondneusmasker.

Bezoekregels wijzigen niet

De huidige bezoekregels blijven hetzelfde. Dit houdt in dat patiënten maximaal vier bezoekers per dag mogen ontvangen, maximaal twee bezoekers per keer. Dit mag alleen tussen 16.00 – 17.00 uur en 18.30 - 19.30 uur (aangepast bezoekuur). Een aantal afdelingen heeft afwijkende bezoekersregelingen.

Klik hier voor meer informatie.

Basismaatregelen

Tevens is het erg belangrijk dat iedereen zich aan de basismaatregelen blijft houden.

• Houd 1,5 meter afstand van elkaar
  • Desinfecteer uw handen bij binnenkomst
  • Schud geen handen
  • Hoest of nies in de elleboog