Geslaagde MKA-kennismakingsavond druk bezocht - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Tijdens een succesvolle kennismakingsavond heeft de nieuwe afdeling Mond-, Kaak- en Aangezichtschirurgie (MKA) van ons ziekenhuis zich afgelopen dinsdagavond, 19 november, voorgesteld aan circa 75 tandartsen, orthodontisten, collega-MKA-chirurgen, huisartsen en tandprothetici uit de regio.

Drukbezochte kennismakingsavond van de nieuwe afdeling MKA in het restaurant van het Ommelander Ziekenhuis Groningen

De MKA-chirurgen Ming-San Ma en Lieuwe Jurjen Melchers, de assistentes en de secretaresses hebben deze avond laten zien hoe de afdeling de laatste negen maanden vorm heeft gekregen en welke behandelingen inmiddels in het ziekenhuis kunnen worden verricht. Ook hebben ze het gezelschap  -  in groepjes  -  laten zien hoe de polikliniek eruitziet en wat de plannen van de afdeling zijn voor de toekomst.

Laagdrempelige kennismaking

Het doel van de avond was om op een laagdrempelige manier kennis te maken met de collega’s in de regio, die men over het algemeen weinig face-to-face maar alleen telefonisch spreekt. Edwin Smit, lid van de Raad van Bestuur, vertelde aan de hand van een fotopresentatie onder meer over de totstandkoming van het nieuwe ziekenhuis, het centraal aanmelden en verblijven en de geplande uitbreiding van de Spoedeisende Hulp.

Nadat Ming-San Ma het hele team had voorgesteld praatten hij en collega Melchers de gasten bij over hun eigen achtergrond, opleiding en ervaring, en over de opzet vanaf februari dit jaar van de nieuwe MKA-afdeling met beide chirurgen, vier assistentes en twee secretaresses.