De stilteruimte biedt rust en ruimte voor bezinning - Ommelander Ziekenhuis Groningen

In het Ommelander Ziekenhuis gebeurt veel. Zo worden er dagelijks baby’s geboren, komen mensen voor afspraken, controles, operaties en zijn er patiënten opgenomen op de verpleegafdelingen. Iedere ruimte is precies ingericht op wat daar gebeurt. Het is er vaak druk en meestal niet stil, terwijl in een ziekenhuis soms juist behoefte is aan een rustige en stille plek. Daarom hebben we in het Ommelander Ziekenhuis een stilteruimte. Deze ruimte vindt u op de begane grond tegenover de apotheek.

Geestelijk verzorger Pascal Huiting vertelt: “Op plekken waar veel gebeurt, is vaak ook behoefte aan een stilteruimte. Het is een ruimte voor bezinning. Waar mensen na mooi of juist verdrietig nieuws even stil kunnen zijn, nadenken of naar hun gevoel kunnen luisteren. Tijdens de feestdagen vragen we aandacht voor de stilteruimte. Het is niet fijn om tijdens de feestdagen in het ziekenhuis te liggen en niet thuis te kunnen zijn. Voor alle stille momenten of een moment van bezinning tijdens en na de feestdagen, kan iedereen die dat wil dag en nacht gebruikmaken van de stilteruimte van het Ommelander Ziekenhuis.”