Coronabesmettingen in het Ommelander Ziekenhuis Groningen - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Het Ommelander Ziekenhuis doet er alles aan om ervoor te zorgen dat het ziekenhuis een veilige plek is voor iedereen die zorg nodig heeft en zorg verleent. Ondanks onze maatregelen, zoals handhygiëne en het dragen van een mondmasker, is er sinds deze week een toename geconstateerd van het aantal positief geteste medewerkers en patiënten. Uit voorzorg hebben we daarom besloten om de komende dagen alle medewerkers die de afgelopen 10 dagen op de betreffende afdelingen hebben gewerkt en alle patiënten die op deze afdelingen verblijven preventief te testen op het coronavirus. In totaal gaat het om ongeveer 300 medewerkers en 50 patiënten. Normaal gesproken testen we alleen bij (milde) klachten maar nu nemen we het zekere voor het onzekere. Op deze manier kunnen we de situatie volledig in kaart brengen.

Bezoekersregeling

Gezien het toenemende aantal besmettingen scherpen we onze bezoekersregeling aan. Tot dat de uitslagen van de testen van medewerkers en patiënten bekend zijn, zijn patiënten én bezoekers (maximaal 1 bezoeker per dag per patiënt) van de betreffende afdelingen verplicht om een chirurgisch mondneusmaker te dragen. Deze maskers worden verstrekt vanuit het ziekenhuis. We zullen alle patiënten informeren zodat bezoek van tevoren weet waar men aan toe is.

Blijf naar het ziekenhuis komen

Tijdens de eerste coronagolf hebben we gezien dat een groep patiënten niet meer naar het ziekenhuis of de spoedeisende hulp kwam. We doen een oproep aan alle patiënten om gewoon naar het ziekenhuis te komen. Onze reguliere- (poliklinieken) en spoedzorg gaan gewoon door.