ABNAMRO Foundation overhandigt Ommelander Ziekenhuis cheque van 2000 Euro - Ommelander Ziekenhuis Groningen
Maandag 1 april (Tweede Paasdag) zijn we alleen geopend voor spoed.

Vanmiddag overhandigden Tom Moesker en Michael de Vries namens de ABNAMRO Foundation en ABNAMRO Healthcare een cheque ter waarde van € 2000 aan voorzitter Raad van Bestuur Albert Koeleman en fysiotherapeut Bert Tienkamp van het Ommelander Ziekenhuis. Het ziekenhuis is bezig met de voorbereidingen voor de aanleg van een beweegparcours op het ziekenhuisterrein. De gift zal worden besteed aan de aanschaf van een toestel voor dit parcours.

Tom Moesker en Michael de Vries overhandigen names ABNAMRO Foundation en ABNAMRO Healthcare een cheque aan Raad van Bestuur Albert Koeleman en fysiotherapeut Bert Tienkamp

Medewerkers van de ABNAMRO hielpen in oktober jl. op vrijwillige basis in het ziekenhuis met de ontvangst van ruim 200 basisschoolkinderen die hadden meegeschreven aan twee kinderboeken. Een aantal  medewerkers bezocht in diezelfde periode  basisscholen om daar de kinderboeken voor te lezen. De ABNAMRO Foundation waardeerde deze inzet van de medewerkers met een geldbedrag van 1500 Euro. De collega’s van de afdeling Healthcare vulden het bedrag aan tot 2000 Euro, dat nu ten goede komt aan de aanschaf van een toestel voor het beweegparcours.

Tom Moesker, relatiemanager ABNAMRO: “ABN AMRO wil een bank zijn die bijdraagt aan een betere wereld. Deze maatschappelijke impact maken we door te doen waar we goed in zijn - financiële producten en diensten bieden - en sinds 2001 ook met het vrijwilligerswerk van medewerkers via onze stichting ABN AMRO Foundation. Jaarlijks zetten tussen de 10.000 en 12.000 collega’s zich in om de belevingswerelden van kinderen te laten groeien, zodat ook zij het maximale uit hun toekomst kunnen halen. Want dat is pas écht winst.”

Een van de middelen om de vitaliteit van mensen te vergroten is beweging. Om mensen, zowel patiënten als bezoekers en inwoners van de regio, te helpen om meer en beter te bewegen, wil het ziekenhuis een beweegparcours realiseren. Het beweegparcours wordt openbaar toegankelijk.

Bert Tienkamp: “Een beweegparcours is een route over het ziekenhuisterrein, waarlangs diverse toestellen staan opgesteld waarop je oefeningen kunt doen. Dat kunnen toestellen zijn die de spieren versterken of toestellen die de conditie verbeteren.”