Open dag groot succes! 5000 bezoekers op de teller! - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Afgelopen zaterdag organiseerde Ommelander Ziekenhuis als afsluiting van de openingsweek de open dag voor publiek. Maar liefst 5000 bezoekers kwamen afgelopen zaterdag ons nieuwe ziekenhuis bewonderen. We hadden op grote belangstelling gerekend, maar dit aantal overtrof onze verwachtingen.

Clownsact met ballonartiest bij de Open Dag voor bezoekers

Voor 10.00 uur was het al gezellig druk. De insteek van de open dag was bezoekers een indruk te geven van het nieuwe gebouw. Aan de hand van een routekaartje werden mensen langs verschillende afdelingen en ruimtes wegwijs gemaakt door het gebouw. Bezoekers konden onder andere een kijkje nemen bij de poliklinieken, kantoorvleugel, kraamsuites, IC, Certe, Oogheelkunde en gipskamer. Ook hebben we wat verteld over de duurzaamheid van het gebouw, de mate van beveiliging en ons unieke wachtconcept. Daarnaast was Joepie de ballonnenclown aanwezig en kregen bezoekers in het restaurant koffie of thee met wat lekkers. Daar konden de aanwezigen eveneens genieten van een mooi pianoconcert door Karin Strobos (bekende Oost-Groningse mezzosopraan). Zij werd begeleid door concertpianiste Else Sterk. Ruben van der Galiën speelde daarnaast enkele keren een halfuur gevarieerd piano. Met de inzet van vele medewerkers en vrijwilligers is deze dag een groot succes geworden! Dik na 15.00 uur gingen de laatste bezoekers weer naar huis.