Hennie Sanders blijft bestuurder bij het Ommelander Ziekenhuis - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Hennie Sanders blijft voor een tweede termijn lid van de raad van bestuur van het Ommelander Ziekenhuis, voor de portefeuille financiën en bedrijfsvoering. Door de herbenoeming van Hennie Sanders kan het bestuur de positief ingeslagen weg van het Ommelander Ziekenhuis voortzetten.

Hennie Sanders werd per 1 juli 2019 benoemd als voorzitter van de raad van bestuur. Op 1 juli 2022 droeg ze het voorzitterschap over aan Bas Wallis de Vries. Ze ging daarna zelf verder als lid raad van bestuur voor de rest van haar termijn tot 1 juli 2023.

Henk Bakker, voorzitter raad van commissarissen: “Tijdens de gesprekken bij het zoeken naar een opvolger voor Hennie Sanders is gaandeweg het wervingsproces de vraag aan Hennie gesteld of zij zich nog voor langere tijd aan het Ommelander Ziekenhuis zou willen verbinden. We zijn erg verheugd dat Hennie bereid is om nog een tweede bestuurstermijn te willen vervullen. Zij voldoet volledig aan het profiel voor deze functie. Door deze herbenoeming is met een goed ingewerkt en goed op elkaar afgestemde raad van bestuur de continuïteit voor een langere periode verzekerd. Het Ommelander Ziekenhuis kan op deze manier volop doorwerken aan de opgaven waar het zich voor gesteld ziet.”

Bas Wallis de Vries, bestuursvoorzitter: “De afgelopen jaren hebben Hennie en ik volop samengewerkt en een brede basis gelegd voor het ziekenhuis. We hebben veel voor het ziekenhuis kunnen bereiken op zowel zorginhoudelijk als financieel gebied. Ik heb grote waardering voor de expertise en betrokkenheid van Hennie. Daarom zie ik ernaar uit om de plezierige samenwerking met Hennie voort te zetten en samen de basis die gelegd is in de komende jaren verder uit te bouwen.”

Hennie Sanders: “Ik was mij aan het oriënteren op een nieuwe uitdaging toen ik werd benaderd met de vraag om voor een tweede bestuurstermijn te gaan. Daar heb ik na een korte bedenktijd volmondig ja op gezegd. De samenwerking met Bas, de mensen die in het ziekenhuis werken, de functie voor de regio en mijn nieuwe rol als lid raad van bestuur. Allemaal pluspunten die maken dat ik enthousiast ben om verder te gaan bij het Ommelander”.