Open Dag - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Pastorieweg 1, Scheemda

Open Dag

Wij zijn trots op ons nieuwe ziekenhuis en willen dit graag aan u laten zien. Daarom organiseren wij op zaterdag 10 november een open Dag van 10.00 15.00 uur..

Wij ontvangen u tijdens de Open Dag graag in onze centrale hal met een drankje en wat lekkers. Daar ontvangt u ook een routebeschrijving.
Wij hebben voor u een route uitgezet langs de meest opvallende en interessante plekken in het ziekenhuis. Op diverse momenten van de dag vinden er kleine en leuke evenementjes plaats, die de dag voor iedereen de moeite waard maken.

Afdelingen en onderwerpen die o.a. aan bod komen en bezocht kunnen worden op de route zijn:

Centrale hal:

• Bloedafname Certe
  • Duurzaamheid gebouw, de mate van beveiliging en ons unieke wachtconcept.

Poliklinieken

• Bezoek aan een spreek-onderzoekkamer
  • Bezoek aan de binnenruimte van de poliklinieken (normaal gesproken niet voor publiek toegankelijk)
  • Bijzonder concept flexibele en gedeelde poliklinieken

Kantoorvleugel

• Fotopresentatie van en uitleg over het operatiecomplex
  • Uitleg over ons concept van Servicepunten in de regio

Kliniek

• Bezoek dagbehandeling unit
  • Bezoek kraamsuite en verloskamer in Ouder Kind Centrum
  • Bezoek eenpersoonskamer op 2de verdieping
  • Bezoek IC-kamer
  • Bezoek endoscopie, medische beeldvorming
  • Bezoek politheek,
  • Bezoek Spoedeisende Hulp (SEH)
  • Bezoek AmbulanceZorg Groningen
  • Bezoek Dialysecentrum
  • Bezoek Gipskamer

Kelder

• Bezoek kleding uitgifte zorgpersoneel, logistiek overslagpunt

Polikliniek Oogheelkunde

• Bezoek onderzoekkamers oogheelkunde.

Einde van de route

Tijdens de route die u loopt zijn er ballonnenclowns voor de kinderen. In het restaurant is koffie met wat lekkers.

Pianoconcert Karin Strobos
In het restaurant vindt op meerdere momenten van de dag een pianoconcert plaats. Zo zal Karin Strobos (bekende Oost-Groningse mezzosopraan) een optreden verzorgen, begeleid door concertpianiste Else Sterk.
Ruben van der Galiën speelt daarnaast enkele keren een halfuur gevarieerd piano.

Parkeerdrukte
I.v.m. de te verwachten drukte op zaterdag 10 november, zal er wellicht extra parkeergelegenheid worden gerealiseerd bij het ziekenhuisterrein.
Wanneer u naar ons ziekenhuis in Scheemda rijdt, volgt u dan a.u.b. de aanwijzingen van de verkeersregelaars, die aan het begin van het ziekenhuisterrein staan en u advies geven.

Wij hopen op uw begrip dat er vanwege de grote belangstelling voor de Open Dag, het extra druk kan zijn met parkeren.

Agendaoverzicht