Informatiemarkt over beroertes - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Centrale hal

Informatiemarkt over beroertes

Op dinsdag 9 mei organiseert het Ommelander Ziekenhuis Groningen een informatiemarkt met het thema: ‘Een beroerte – het kan iedereen overkomen’. Jaarlijks is het op iedere tweede dinsdag van mei ‘De dag van de Beroerte’. Op deze dag wordt aandacht gevraagd voor het herkennen van een beroerte (CVA) en wat u moet doen wanneer u of iemand in uw omgeving plotseling één van de verschijnselen van een beroerte heeft.

Informatiemarkt

Een beroerte kan een leven drastisch veranderen. Het voorkomen en tijdig herkennen van een beroerte kan vele levens redden. Tijdens de informatiemarkt geven zorgverleners van het Ommelander Ziekenhuis samen met de Hersenstichting, revalidatiecentrum Old Wolde en Stichting Hersenz patiënten en bezoekers voorlichting over het herkennen ván en het leven ná een beroerte (CVA). Tijdens de informatiemarkt kunnen bezoekers verschillende metingen laten doen en een quiz doen om  hun kennis over het onderwerp beroertes te testen. Het doel van de informatiemarkt is om meer aandacht te vragen voor het herkennen van een beroerte en de gevolgen die een beroerte heeft. Geïnteresseerden zijn tussen 14.00 en 17.00 uur welkom in de centrale hal van het ziekenhuis.

Agendaoverzicht