Belinstructies

Vrijwel iedere bevalling begint anders. Neemt u voordat u naar het ziekenhuis komt eerst telefonisch contact op. Bij de onderstaande verschijnselen is het verstandig om contact met ons op te nemen. U kunt ons natuurlijk altijd bellen als u vindt dat het nodig is. Ook als u ongerust bent of twijfelt. U bereikt ons via telefoonnummer 088 - 566 2157 (bij geen gehoor: 088 - 566 2141).

Bij weeën

• als u gedurende 1 tot 2 uur, flinke krachtige weeën om de 3-4 minuten hebt die 60-90 seconden aanhouden;
  • bij een 2e of volgend kind als u gedurende 1 uur weeën hebt om de 5 minuten;
  • als u minder dan 37 weken zwanger bent.

Als uw vliezen breken

Als u helderrood bloedverlies hebt

• slijmerig bloedverlies aan het einde van de zwangerschap kan voorkomen: dit kan de slijmprop zijn of bloedverlies dat ontstaat door het verweken en ontsluiten van de baarmoedermond. Dit is normaal; hier hoeft u zich niet ongerust over te zijn.

Als u de baby minder voelt bewegen

Het kan zijn dat uw gynaecoloog of verloskundige andere afspraken met u heeft gemaakt over wanneer u contact moet opnemen. U neemt contact op met degene bij wie u onder controle was: uw huisarts, verloskundige of met uw gynaecoloog.

Parkeren
Als u voor de bevalling naar het ziekenhuis komt, kunt u de auto tijdelijk voor de hoofdingang van het ziekenhuis parkeren. In de centrale hal kunt u een rolstoel lenen. Hiermee kan desgewenst de aanstaande moeder naar de verloskamer gereden worden.

Wat meenemen?
Voor uzelf neemt u het volgende mee:

• verzekeringspasje
  • medicijnen, in de originele verpakkingen
  • een eventueel dieetvoorschrift
  • makkelijke, loszittende kleding
  • toiletartikelen (kam, tandenborstel, tandpasta, zeep, shampoo)
  • pyjama/ nachthemd
  • kamerjas
  • pantoffels/ slippers
  • boeken, tijdschriften, puzzels
  • kleingeld, om eventueel iets in de brasserie te kopen
  • bijzondere documenten, zoals een donorcodicil

Verder adviseren wij u voor de bevalling en de baby het volgende meenemen:

• babykleertjes: rompertje, pakje, sokjes, jasje en mutsje
  • fototoestel
  • maxi cosi of vergelijkbaar autostoeltje

Is met de informatie op deze pagina uw vraag beantwoord?
Wilt u ons helpen deze pagina te verbeteren?

Bedank voor het insturen van uw feedback