"De mensen zijn altijd erg vriendelijk."

“Als ik voor een afspraak naar het Ommelander Ziekenhuis moet, ben ik vaak snel aan de beurt. Mijn partner en ik hadden goede ervaringen met de ziekenhuizen in Delfzijl en Winschoten. En we rijden nu net zo makkelijk naar Scheemda. Het valt me op dat de mensen in het ziekenhuis altijd erg vriendelijk zijn. Ze nemen de tijd voor je.”

Samen met andere zorgaanbieders maken we ons sterk voor de gezondheid van onze patiënten. De zorg komt samen met de patiënt tot stand. De wensen en behoeften van onze patiënten staan centraal.

Specialist

Als streekziekenhuis leveren we goede en veilige basiszorg. Voor meer complexe aandoeningen, werken we nauw samen met het UMCG. Dichtbij waar het kan, verder weg als het moet.

“Meerdere keren moest ik voor mijn gezondheid naar het ziekenhuis. Dit verliep altijd soepel. Ik kom binnen, laat via de aanmeldzuil weten dat ik er ben en hoef maar kort te wachten. De medewerkers zijn deskundig in hun werk. Ik merk dat ze weten waar ze het over hebben. Die keer dat ik moest blijven, kwam ik terecht op een nette en fijne kamer.”

"Vanuit Delfzijl ga ik met de bus naar Scheemda."

“Vanuit Delfzijl ga ik met de bus naar het ziekenhuis. Dat is goed te doen. Er rijdt een pendelbusje op het ziekenterrein die je vanaf de bushalte naar de hoofdingang kan brengen. De gastdames staan je vriendelijk te woord en zijn erg behulpzaam. Als je niet weet waar je moet zijn, lopen ze even met je mee.”

Ons ziekenhuis staat vlak naast de A7. Vanuit alle richtingen bent u er zo. Op ons parkeerterrein kunt u gratis parkeren. Moeilijk ter been? Maak gebruik van de gratis pendelbus op ons parkeerterrein.

Betrokken

We bieden persoonsgerichte zorg met zoveel mogelijk dezelfde gezichten voor de patiënt. Onze medewerkers komen voornamelijk uit de regio en hebben hart voor de zorg.

“De afgelopen jaren moest ik regelmatig naar het ziekenhuis. De medewerkers ken ik inmiddels en zij mij ook. Ik hoef niet steeds opnieuw m’n verhaal te doen. De artsen leggen alles duidelijk uit en denken met me mee. Gelukkig sporen ze me aan om te vragen wat in me op komt. Hierdoor durf ik sneller te bellen als er iets is.”