Zaterdag: liveblog patiëntenverhuizing Ommelander Ziekenhuis - Ommelander Ziekenhuis Groningen
Maandag 1 april (Tweede Paasdag) zijn we alleen geopend voor spoed.

Zaterdag 30 juni is het zover. We verhuizen patiënten naar ons splinternieuwe ziekenhuis in Scheemda. Gedurende de hele dag kunt u de patiëntenverhuizing volgen via een liveblog op onze website, Facebook en Twitter.

Patiëntenverhuizing

Patiënten zullen in hun bedden overgeplaatst worden naar ons nieuwe ziekenhuis in Scheemda. Het merendeel van de patiënten verhuist (samen met verpleging) in speciaal ingerichte verhuiswagens, die onder begeleiding van gemotoriseerde verkeersregelaars rijden. De route loopt van locatie Lucas  in Winschoten via de Kloosterbrug en de Oude Rijksweg naar het nieuwe ziekenhuis in Scheemda. Tijdens de verhuizing staan het medisch welzijn, veiligheid en comfort van patiënten voorop

De eerste patiënten vertrekken rond 8.00 uur. Iedere vrachtwagen wordt begeleid door drie gemotoriseerde verkeersregelaars. Patiënten die intensieve zorg nodig hebben worden in ambulances vervoerd. Zij volgen dezelfde route, maar gaan bij de Graaf Adolf brug de A7 op. De route wordt gedurende de dag vrijgehouden door verkeersregelaars. Ook het scheepsverkeer is beperkt.

Liveblog

Tijdens onze liveblog plaatsen wij regelmatig berichten met foto’s en/of video’s op onze website, Facebook en Twitter. Daarbij maken we gebruik van onze bronnen, maar ook selecteren we de opvallendste dingen die we op Facebook of Twitter zien. Ook u mag foto’s insturen. Dit kan via een privébericht op Facebook of Twitter, of via communicatie@ozg.nl. Uw foto maakt dan kans om via de communicatiekanalen van het Ommelander Ziekenhuis verspreid te worden.

Nieuw ziekenhuis

Vanaf zaterdag is het nieuwe Ommelander Ziekenhuis volledig in gebruik. De locaties Delfzicht in Delfzijl en Lucas in Winschoten sluiten. Maandag draaien de eerste spreekuren op de poliklinieken in het nieuwe ziekenhuis. Het ziekenhuis zal in november officieel geopend worden tijdens een feestweek. Er wordt dan op 10 november ook een open dag georganiseerd.