Woensdag 18 september cao-acties in Ommelander Ziekenhuis - Ommelander Ziekenhuis Groningen
Maandag 1 april (Tweede Paasdag) zijn we alleen geopend voor spoed.

De onderhandelingen over een nieuwe cao voor de ziekenhuizen hebben nog geen resultaat opgeleverd. De vakbonden hebben daarom besloten acties te gaan voeren. In juli is in de eerste drie ziekenhuizen actie gevoerd. Volgende week start de tweede actieronde. Deze tweede ronde vindt plaats in 17 ziekenhuizen verspreid over het land. In het Ommelander Ziekenhuis is de aftrap van deze estafette-actie. Op woensdag 18 september a.s. tussen 00.00 en 24.00 uur worden er op meerdere afdelingen in het ziekenhuis zondagsdiensten gedraaid. Het ziekenhuis belt alle patiënten van wie de afspraak moet worden verplaatst in verband met de cao-actie vóór 18 september. Is een patiënt niet gebeld dan gaat de afspraak door.

Patiënten die woensdag 18 september a.s. een afspraak hebben op een afdeling, waar gewerkt wordt volgens een zondagsdienst, worden door het ziekenhuis gebeld over het verplaatsen van de afspraak in verband met de cao-actie. Er wordt dan een nieuwe afspraak gepland.
Wij maken u erop attent dat, als het ziekenhuis belt, in het scherm van uw telefoon het woord ‘anoniem’ verschijnt en geen telefoonnummer.

Vanwege de acties zijn er geen geplande of electieve (dag)opnames, afspraken en behandelingen op de operatieafdeling, de medische beeldvorming (radiologie) en de afdeling endoscopie. Op de operatieafdeling worden wél acute patiënten en oncologische patiënten opgenomen. Op de radiologie worden wél acute patiënten gezien.

Wat is een zondagsdienst?
Een zondagsdienst op een doordeweekse dag houdt in dat de patiëntenzorg verloopt als ware het een zondag. Ook tijdens een zondagsdienst staat de patiëntveiligheid altijd voorop.