Wachtruimtes in Gezondheidscentrum Molenbergplein verder ingericht dankzij gift Vrienden-stichting - Ommelander Ziekenhuis Groningen

In de wachtruimtes van het Ommelander Ziekenhuis in het Gezondheidscentrum Molenbergplein in Delfzijl staat sinds vorige week meubilair in dezelfde stijl als het meubilair in Scheemda. Daarnaast hangen er leuke speciale spelwanden voor de kinderen. Het meubilair en de kinderwandspelen zijn gerealiseerd dankzij een bijdrage van de Stichting Vrienden van het Ommelander Ziekenhuis.

Bestuurslid van de Vrienden-stichting Goos Linde en manager Zorg & Bedrijfsvoerig Marjan Annema staan in een wachtruimte van Gezondheidscentum Molenbergplein

Manager Zorg & Bedrijfsvoering Marjan Annema is blij met deze nieuwe inrichting: “Toen we in 2018 onze intrek namen in het gezondheidscentrum hebben we besloten eerst in te richten met alleen noodzakelijk meubilair vanuit de voormalige locaties van het ziekenhuis. We wilden kijken hoe de spreekuren zouden gaan lopen voordat we bezig zouden gaan met de verdere aankleding van de ruimtes. Begin dit jaar, nog voor Corona, hebben we plannen daarvoor gemaakt. We konden het realiseren dankzij een financiële bijdrage van de Vrienden van het Ommelander Ziekenhuis.”

Wie nu een afspraak heeft bij een zorgverlener van het Ommelander Ziekenhuis herkent de ruimtes van het ziekenhuis ook aan de groene bekleding van het meubilair. Het is hetzelfde als in de polikliniek in Scheemda.

Goos Linde, bestuurslid van de Vrienden-stichting vertelt dat hij erg blij is dat de Vrienden konden bijdragen: “Het is bijna een complete metamorfose, zo mooi is het geworden! Voor ons is deze uitgave ook nog eens extra speciaal. In januari 2019 gingen de stichtingen Vrienden van het Delfzicht Ziekenhuis en Vrienden van het Lucas ziekenhuis samen in de stichting Vrienden van het Ommelander Ziekenhuis. Bij die fusie werd afgesproken dat het bedrag dat de Vrienden van het Delfzicht ziekenhuis tijdens de fusie nog in kas hadden, in elk geval zou worden besteed in de regio van Delfzijl. Een deel van dat geld hebben we nu kunnen aanwenden om deze nieuwe inrichting mogelijk te maken. We vinden het heel bijzonder dat de donaties op deze wijze toch ingezet worden voor de patiënten van het ziekenhuis die wonen in de regio van de voormalige locatie Delfzicht.”

Marjan en Goos hopen dat de nieuwe inrichting het verblijf van patiënten wat veraangenaamt en dat de kinderwandspelen de kinderen, die voor een afspraak bij een zorgverlener komen, tijdens het wachten wat afleiding biedt.