Uithijsen en afvoeren oude transformatoren - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Afgelopen zomer zijn vijf transformatoren vervangen die zorgen voor de stroomvoorziening in het ziekenhuis. De oude transformatoren moeten nog worden afgevoerd. Dit gebeurt aanstaande maandag, dinsdag en woensdag (16 t/m 18 december).

Wat merkt u van de werkzaamheden?

Omdat het alleen gaat om het afvoeren van de oude transformatoren, ondervinden patiënten en bezoekers nauwelijks last van de werkzaamheden. Wel is van maandag 16 t/m woensdag 18 december een gedeelte van het parkeerterrein (parkeervak 10 t/m 12) afgezet. Dat is nodig voor de grote hijskraan die de transformatoren van het dak zal takelen.

Om te zorgen dat er voldoende parkeerplekken beschikbaar zijn voor patiënten en bezoekers, worden tijdelijk extra parkeerplekken gecreëerd. Er worden verkeersregelaars ingezet voor de begeleiding van auto- en taxiverkeer. Zij vertellen u waar u het beste kunt parkeren.