Situatie Ommelander Ziekenhuis - Ommelander Ziekenhuis Groningen

De afgelopen periode is er de nodige aandacht in de media geweest voor de financiële situatie van het Ommelander Ziekenhuis. In de berichtgeving kwam naar voren dat het ziekenhuis financieel in zwaar weer zit. Deze situatie is bekend sinds 2019 en heeft begin 2020 geleid tot een realistisch herstelplan dat het Ommelander Ziekenhuis in redelijk korte tijd weer toekomstbestendig zou maken.

Helaas zijn we ingehaald door de COVID-crisis in 2020, die ook in ons ziekenhuis enorme impact heeft gehad. Dit heeft gemaakt dat we onze herstelplannen moeten aanpassen. We zijn daar nu druk mee bezig. We voeren intensief overleg met alle stakeholders en financiers. Gelukkig worden we daarbij gesterkt door het feit dat de essentiële positie van het Ommelander Ziekenhuis voor de continuïteit van zorg en de leefbaarheid in de regio door iedereen wordt erkend.

We zijn ervan overtuigd dat we de komende periode tot oplossingen kunnen komen die zullen zorgen voor een duurzaam gezonde toekomst voor het Ommelander Ziekenhuis. Ondertussen werken al onze medewerkers met volle inzet aan een kwalitatief hoogwaardige en veilige zorg voor al onze patiënten. Dat is nooit anders geweest en zal altijd zo blijven.

Hennie Sanders en
Bas Wallis de Vries