Regionale informatievoorziening voor de beste zorg - Ommelander Ziekenhuis Groningen
Maandag 1 april (Tweede Paasdag) zijn we alleen geopend voor spoed.

De zorg verandert. Zorgprofessionals vormen samen steeds meer een netwerk. De juiste zorg op de juiste plek is daarbij het uitgangspunt. Dat betekent dat u als patiënt de zorg zo dicht mogelijk bij huis ontvangt. Alleen voor een complex onderzoek of een complexe behandeling gaat u naar een regionaal ziekenhuis of umc. Voor bijvoorbeeld nacontroles of het vervolg van een behandeling gaat u naar het ziekenhuis dicht in de buurt of naar uw eigen huisarts. Omdat u als patiënt de zorg altijd zo dicht mogelijk bij huis ontvangt, is het belangrijk dat uw zorginformatie steeds met u meereist. Zodat u niet iedere zorgprofessional weer opnieuw uw verhaal hoeft te vertellen. En u niet opnieuw een echo hoeft te laten maken of nog een keer bloed hoeft te laten prikken.

In de zorgregio Noord-Nederland (Drenthe, Friesland en Groningen) werken zorgprofessionals samen om de zorginformatie voor alle betrokken zorgprofessionals inzichtelijk te maken. Zodat iedereen op elk moment en op elke plaats over dezelfde zorginformatie beschikt. Zoals allergieën, medicijnen, bloeduitslagen en echobeelden. Als inwoner van Noord-Nederland weet u dan dus zeker dat elke zorgprofessional die bij u betrokken is, alle informatie tot zijn of haar beschikking heeft.

Samenwerkingsnetwerk

Een gezamenlijke informatievoorziening voor alle zorgorganisaties in Noord-Nederland is dus het fundament voor de zorg in de toekomst. Daarom werken zorgorganisaties op het gebied van zorginformatie samen onder de naam RIVO-Noord. Deze letters staan voor: regionaal informatievoorzieningsoverleg Noord-Nederland. Bij het netwerk zijn aangesloten: alle ziekenhuizen in Noord-Nederland, de huisartsenkoepels, de acute zorg-keten, verpleeg- en verzorgingshuizen en thuiszorg (VVT). Meer informatie over deze samenwerking vindt u op de website RIVO-Noord.nl.