Provincie Groningen stemt in met aanpassing leningvoorwaarden - Ommelander Ziekenhuis Groningen
Maandag 1 april (Tweede Paasdag) zijn we alleen geopend voor spoed.

De uitrol van Ommelander op koers 2020-2023, het plan voor de duurzame (financiële) toekomst van het Ommelander Ziekenhuis, vordert gestaag. Onlangs is bekend geworden dat de provincie Groningen akkoord is gegaan met een aanpassing van de voorwaarden van de achtergestelde lening die zij destijds voor de bouw hebben verstrekt.

De aanpassing houdt in dat de looptijd wordt verlengd, de verschillende rentes zijn verlaagd en dat het aflossingsschema is aangepast. “Wij zijn content met de betrokkenheid die de provincie Groningen met ons ziekenhuis heeft getoond en blij dat dit ook is omgezet in concrete maatregelen”, aldus Hennie Sanders, voorzitter Raad van Bestuur. “Deze stap van de provincie is een belangrijke mijlpaal in het kunnen realiseren van de doelen van Ommelander op koers. Hierdoor krijgen we meer ruimte en tijd om toe te werken naar een stabiele bedrijfsvoering voor de langere termijn.”