Ontdek nu de vernieuwde Mijn Ommelander app - Ommelander Ziekenhuis Groningen

De Mijn Ommelander app is vernieuwd. Vanaf vandaag is het eenvoudiger om uw smartphone of tablet te koppelen om de Mijn Ommelander app te gaan gebruiken. Daarnaast kunt u vanaf nu (delen van) uw medische dossier inzien in de app. De nieuwe versie van de app past bij onze overtuiging om patiënten en hun mantelzorgers op een laagdrempelige manier toegang te geven tot hun medische gegevens en afsprakenoverzicht. Met het patiëntenportaal en de mobiele app is het ziekenhuis altijd dichtbij.

Een telefoonscherm met de Mijn Ommelander app met 'mijn afspraken', 'mijn gegevens', 'mijn dossier', 'mijn meldingen', 'contact' en 'instellingen'.

Eenvoudig koppelen

Zodra u de app opent, maakt u een 5-cijferige pincode aan en logt u eenmalig in met DigiD. Daarna klikt u op ‘Ja, koppel mijn apparaat’ en u kunt gebruikmaken van de app. Vanwege veiligheidsredenen vragen we u iedere 90 dagen opnieuw uw DigiD gegevens in te voeren.

Medisch dossier inzien

Door de inzage in het dossier heeft u meer regie over uw eigen gezondheid en kunt u zich nog beter voorbereiden op een afspraak in het Ommelander Ziekenhuis. Dit helpt u als patiënt, maar het helpt ons ook omdat we dan meer tijd overhouden om echt in gesprek te gaan over uw gezondheid.

Toekomst

In de toekomst voegen we nog meer functies toe aan de app. Zo zijn we bezig om afspraakherinneringen te kunnen sturen en kunt u in de toekomst via de app een afspraak maken, wijzigen en annuleren.

Waar vind ik de Mijn Ommelander app?

De Mijn Ommelander app is te downloaden in de Play Store (Android) en de App Store (iOS). Tip: op onze pagina over de app vindt u QR-codes die u kunt scannen met een camera of een QR-code scanner. U komt dan meteen op de juiste plek om de app te downloaden. Meer lezen over de app? Dat kan hier.