Leerlingen basisschool Jaarfke schonken bijdrage voor VR-bril aan ziekenhuis - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Leerlingen en ouders van basisschool Jaarfke uit Scheemda zamelden vorig jaar tijdens het Kerstfeest 600 Euro in voor een VR-bril voor de kinderafdeling van het ziekenhuis. Als dank voor de gift kwam een aantal leerlingen samen met hun leerkracht Truus Willems - initiatiefneemster van de inzameling - op donderdag 17 oktober jl. naar het ziekenhuis.

Pedagogisch medewerker Ankie van Angelen van het Ommelander Ziekenhuis Groningen zit in een kring met kinderen van de basisschool

Op de kinderafdeling kregen zij van pedagogisch medewerker Ankie van Angelen uitleg over de VR-bril. Nieuwsgierig naar hoe dat nou zo’n VR-bril werkt, mochten ze de 2 VR-iendjes uitproberen die het ziekenhuis kon aanschaffen dankzij de Tafelhuisactie 2018.

Op school en op de kinderafdeling stond een VR-iendje -een VR-iendje bestaat uit een VR-bril en een robotje-. Zo konden de leerlingen in het ziekenhuis vials zij de VR-bril op hadden zien via het robotje in de klas wat hun medeklasgenootjes op school deden. Andersom konden de leerlingen die nog op school waren via de VR-bril meekijken met de leerlingen in het ziekenhuis terwijl die via het robotje een kijkje namen op de kinderafdeling.

Ankie van Angelen: “Voor ons was het heel leuk om op deze manier de VR-iendjes uit te proberen. Nu weten we precies wat we moeten organiseren als we de Vr-iendjes gebruiken. Ook liet het zien hoeveel plezier een bij ons opgenomen patiëntje er aan kan beleven en hoe leuk het is om zo met vriendjes en klasgenootjes contact te houden.” Truus Willemsen is blij dat hun gift een goede bestemming heeft gekregen: “ Daar hebben we ons als school graag voor ingezet."