Ommelander Ziekenhuis Groningen behaalt doelstellingen VIPP - Ommelander Ziekenhuis Groningen
Maandag 1 april (Tweede Paasdag) zijn we alleen geopend voor spoed.

Op vrijdag 13 december heeft het Ommelander Ziekenhuis de doelstellingen van het landelijke Versnellingsprogramma informatie-uitwisseling patiënt en professional (VIPP) behaald. Met behulp van dit door de overheid gesubsidieerde programma kunnen zorgaanbieders, zoals het Ommelander Ziekenhuis, extra stappen zetten om de patiënt meer regie te geven over de eigen gezondheid.

Juichende medewerkers die zich inzetten voor het landelijke Versnellingsprogramma informatie-uitwisseling patiënt en professional

VIPP-programma

Landelijk nemen 67 ziekenhuizen deel aan het VIPP-programma. Het programma bestaat uit doelstellingen op het gebied van weergave van zorginformatiebouwstenen (ZIB’s) en gebruikersaantallen. Dit stimuleert ziekenhuizen om patiënten meer inzicht te geven in het zorgproces via een digitaal patiëntenportaal. Voor patiënten betekent dit online toegang tot bijvoorbeeld hun medisch dossier en een overzicht van de afspraken in ons ziekenhuis.

Een onafhankelijke beoordelaar heeft nu vastgesteld dat het Ommelander Ziekenhuis voldoet aan de normen die het programma stelt. Een voorbeeld van een norm die het Ommelander Ziekenhuis heeft gehaald is een bezoekerspercentage van minimaal 10% in Mijn Ommelander.

Eigen regie patiënt

De rol van de patiënt in het zorgproces verandert en daarom is het belangrijk om zo goed mogelijk voorbereid te zijn op een bezoek aan ons ziekenhuis en meer zelfregie in het zorgproces te hebben. Het Ommelander Ziekenhuis voldoet nu aan de eisen van het VIPP-programma en laat met het behalen van de doelstellingen zien dat er een volgende stap is gezet om de patiënt hierin te ondersteunen.

Het ziekenhuis blijft Mijn Ommelander en de Mijn Ommelander app in de toekomst verder ontwikkelen.