Nieuwe bushalte vergroot bereikbaarheid ziekenhuis - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Sinds afgelopen zondag, 24 mei, stopt buslijn 119 op een nieuwe halte op ons ziekenhuisterrein. In plaats van de halte aan de Molenstraat, kunt u dus vanaf nu uitstappen op ons terrein. Deze nieuwe halte vergroot de bereikbaarheid van het ziekenhuis en verkleint de looptijd van de halte naar de hoofdingang.

Nieuwe tijdelijke bushalte op het terrein van het Ommelander Ziekenhuis Groningen

Tijdelijke halte

De halte is aangelegd in overleg met het OV-bureau en Qbuzz. Op dit moment kunt u gebruik maken van een tijdelijke halte. Deze zal binnenkort vervangen worden door de officiële halte. Bij deze halte komt ook een overdekt bushokje te staan, die ook geschikt is voor mindervaliden. De bushalte wordt ook voorzien van een zogenaamd DRIS-paneel. Dit staat voor Dynamisch Reizigers Informatie Systeem en hierop is te zien wat de actuele vertrektijden zijn van buslijn 119.

Buslijnen

De afstand van de halte naar de hoofdingang is ongeveer 400 meter. Buslijn 119 rijdt ieder uur vanaf  Delfzijl via het ziekenhuis naar Winschoten. De bus stopt ook bij het treinstation, waar reizigers over kunnen stappen naar het ziekenhuis.

Vanaf december 2020 zal ook buslijn 17 stoppen bij de halte op het ziekenhuisterrein. Deze bus rijdt vanaf Winschoten via Beerta, Finsterwolde en Midwolda naar het Ommelander Ziekenhuis en het station Scheemda.

Pendelbus

Wanneer u uitstapt bij de nieuwe halte kunt u met de pendelbus die over ons terrein rijdt naar de hoofdingang worden gebracht. Het pendelbusje rijdt op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur vanaf de halte naar de hoofdingang en wordt bestuurd door vrijwilligers van ons ziekenhuis. Vanwege de coronamaatregelen rijdt het busje op dit moment niet. Zodra het busje weer gaat rijden, zullen wij hierover communiceren.