Mondneusmasker verplicht vanaf 6 november - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Het aantal besmettingen is de afgelopen weken hard gestegen. Steeds meer mensen worden opgenomen in het ziekenhuis of op de IC. Daarom neemt het kabinet extra maatregelen om de snelle verspreiding van het virus af te remmen. Vanuit het Ommelander Ziekenhuis volgen we deze landelijke maatregelen. Wat betekent dit concreet?

In het ziekenhuis blijven we 1,5 meter afstand houden waar dat kan. Medewerkers, patiënten en bezoekers zijn verplicht een mondneusmasker te dragen in het ziekenhuis. Ook vragen we iedereen zoveel mogelijk zonder begeleiding naar het ziekenhuis te komen. De afspraken rondom het bezoeken van patiënten blijven hetzelfde. Klik hier om onze bezoekregels te lezen. Daarnaast blijven alle basisregels van kracht:

• Laat je testen bij klachten. Ook als je al gevaccineerd bent.
  • Bij een positieve test: blijf thuis en vermijd contact met anderen, ook als zij gevaccineerd zijn.
  • Houd 1,5 meter afstand.
  • Schud geen handen.
  • Was vaak en goed je handen.
  • Hoest en nies in je elleboog.