Leenfietsen voor Ommelander Ziekenhuis - Ommelander Ziekenhuis Groningen
Maandag 1 april (Tweede Paasdag) zijn we alleen geopend voor spoed.

Op maandag 14 oktober hebben leden van de Ondernemersvereniging Ondernemend Scheemda vijf leenfietsen overhandigd aan het Ommelander Ziekenhuis.

Voorzitter van Ondernemend Scheemda, Gert Hesens en voorzitter Raad van Bestuur van het Ommelander Ziekenhuis, Hennie Sanders staan bij de overhandigde fietsen

Vijf ondernemers uit Scheemda hebben een fiets in bruikleen beschikbaar gesteld aan het ziekenhuis. De fietsen worden aangeboden door Jumbo, Kluswijs, Butiq, Roggeveld Fietsen en Bakker Prins. Medewerkers van het ziekenhuis kunnen de fietsen gebruiken om naar het centrum van Scheemda te fietsen en daar inkopen te doen.
Op deze manier willen Ondernemend Scheemda en het Ommelander Ziekenhuis de band tussen het ziekenhuis en het dorp versterken. Ook sluit dit aan op de wens van het ziekenhuis om een gezonde leefstijl van de medewerkers te promoten.

Gert Hensens, voorzitter van Ondernemend Scheemda benadrukte tijdens de overhandiging de warme band tussen de ondernemers in Scheemda en het ziekenhuis: “We hebben goede banden met elkaar en deze leenfietsen zijn daar een mooi voorbeeld van. Als de fietsen een succes zijn, komen er volgend jaar mogelijk nog vijf fietsen bij.”

Ook Hennie Sanders, voorzitter van de Raad van Bestuur van het Ommelander Ziekenhuis, was enthousiast over de leenfietsen: “Het is een prachtig initiatief. Scheemda is al dichtbij, maar op deze manier komt het dorp nog dichterbij!”

Turquoise

De leenfietsen, van het merk Azor type Terschelling, zijn turquoise van kleur en voorzien van een krat. Ook zijn de fietsen bedrukt met uitingen van de  verschillende sponsoren. De opdrukken zijn ontworpen door Happy Fiets uit Scheemda.