Het Ommelander Ziekenhuis bestaat één jaar in Scheemda! - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Hoe vliegt de tijd! Precies één jaar geleden sloten de deuren van het Lucas- en het Delfzicht Ziekenhuis en trokken we met z’n allen in ons hagelnieuwe gebouw in Scheemda. Een felicitatie waard, vinden wij, wat we in zo’n korte tijd met elkaar hebben bereikt: het ziekenhuis is volop in bedrijf en we blijven ook nu ernaar streven onze patiënten Samen, de Beste Zorg, Dichtbij te bieden.

Natuurlijk was het even wennen, voor ons als medewerkers net zo goed als voor de patiënten. Alles is anders en dingen moeten op de nieuwe plek hun weg weer vinden. Nu, na een jaar, kunnen we concluderen dat dit is gelukt en dat er daarnaast ook veel positieve ontwikkelingen in gang zijn gezet. Neem de nieuwe manier van aanmelden en het centraal verblijven van patiënten:

Na aanmelding verblijven patiënten in de centrale ontvangsthal

Stap vooruit

De aanwezigheid van onze eigen poliklinische apotheek is ook een grote stap vooruit, die ervoor zorgt dat patiënten meteen beschikken over de juiste medicatie als ze het ziekenhuis verlaten:

Eigen poliklinische apotheek waar iedereen terecht kan

In Delfzijl is inmiddels ons eigen Servicepunt geopend, om patiënten dichterbij huis zorg te kunnen verlenen:

Spreekuren in Servicepunt Delfzijl gingen onlangs van start

Patiënten die met het OV reizen worden voor de deur van het ziekenhuis afgezet door een zelfrijdende shuttle, gebruikmakend van een technologie die in de hele provincie zijn weerga niet kent:

Zelfsturende shuttle rijdt van bushalte naar hoofdingang

Al met al is er sprake van een hele reeks vernieuwingen, waar we met elkaar hard aan hebben gewerkt en die hun vruchten beginnen af te werpen.

Hennie Sanders

Met ingang van vandaag heeft ook onze nieuwe bestuursvoorzitter, Hennie Sanders, het stokje overgenomen van Albert Koeleman.