Gedichtenhuisjes ‘wonen’ tijdelijk bij het Ommelander Ziekenhuis - Ommelander Ziekenhuis Groningen
Maandag 1 april (Tweede Paasdag) zijn we alleen geopend voor spoed.

Maandag 1 augustus zijn ongeveer zestig gedichtenhuisjes op het ziekenhuisterrein van het Ommelander Ziekenhuis Groningen geplaatst. Dit is een initiatief van kunstenaar en dichter Sjoerd Visser uit Sellingen. De gedichtenhuisjes zijn gemaakt door ongeveer dertig dichters uit Westerwolde en Oldambt.

De tentoonstelling van de gedichtenhuisjes werd maandag officieel geopend. Bij deze opening zong Sjoerd Visser een lied, speciaal geschreven voor het Ommelander Ziekenhuis. Sjoerd: “Sinds twee jaar schrijf ik gedichten. Ik vond het jammer dat mijn gedichten, maar ook gedichten van andere dichters niet voor iedereen zichtbaar zijn. Daarom ben ik huisjes gaan timmeren. Zodat alle gedichten een thuis krijgen. Inmiddels heb ik samen met andere dichters ongeveer zestig huisjes gemaakt en er komen steeds meer bij.”

Hennie Sanders van de Raad van Bestuur is blij met het initiatief: “We zijn ontzettend blij dat de gedichtenhuisjes de komende tijd op ons terrein mogen staan. De huisjes geven meteen sfeer aan het terrein. De gedichten kunnen steun bieden aan patiënten en bezoekers, maar ook inspireren.”

De gedichten zijn erg verschillend, sommige gedichten zijn in het Gronings geschreven. De gedichten wonen de hele maand augustus op het terrein van het Ommelander Ziekenhuis.