Cluster Corona-besmettingen op Cardio-/Longafdeling in het Ommelander Ziekenhuis Groningen - Ommelander Ziekenhuis Groningen
Maandag 1 april (Tweede Paasdag) zijn we alleen geopend voor spoed.

Ondanks alle hygiëne-maatregelen, zoals handhygiëne, afstand houden en het dragen van een mondneusmasker, is er sinds deze week een toename geconstateerd van het aantal positief geteste medewerkers en patiënten op de Cardio-/Longafdeling in het Ommelander Ziekenhuis.

Er zijn de afgelopen dagen op deze afdeling (3A) 9 patiënten en 10 medewerkers positief getest. De eerste besmettingen dateren van het afgelopen weekend. Hoewel toen nog niet zorgwekkend, is toch gestart met het op grote schaal testen onder patiënten en medewerkers, ook al hadden zij geen klachten. Daaruit zijn nu toch meer besmettingen gebleken.

Uit voorzorg worden daarom alle medewerkers die contacten hebben op/met deze afdeling op regelmatige basis getest. In totaal gaat het om circa 100 personen.

Als gevolg van dit cluster aan besmettingen is er tijdelijk een opnamestop voor nieuwe patiënten ingesteld voor de Cardio-/Longafdeling.

Voor de patiënten die nog op de afdeling 3A verblijven is het tijdelijk helaas niet mogelijk om bezoek te ontvangen (uitgezonderd bijzondere situaties).