Check het Ommelander Ziekenhuis! - Ommelander Ziekenhuis Groningen

De Nederlandse ziekenhuizen hebben een nieuwe website ontwikkeld: Ziekenhuischeck.nl. Met dit gezamenlijk initiatief geven alle ziekenhuizen in Nederland inzicht in hun kwaliteitsgegevens. Hiermee bieden zij waardevolle keuze-informatie voor een groot aantal behandelingen. Ziekenhuizen kunnen per behandelingen met elkaar worden vergeleken. Ook geeft de website informatie over de samenwerking tussen ziekenhuizen.

Vergelijken

De zorg in Nederlandse ziekenhuizen is goed, maar niet alle ziekenhuizen zijn gelijk. Op Ziekenhuischeck kan een patiënt eenvoudig ziekenhuizen naast elkaar zetten om een beeld te krijgen van de geleverde zorg.

Ieder ziekenhuis kan een toelichting geven op Ziekenhuischeck om patiënten inzicht te geven in de achtergrond van de cijfers en in waarom een uitkomst hoger of lager is.

Landelijke cijfers

De cijfers op Ziekenhuischeck zijn afkomstig van kwaliteitsindicatoren die ziekenhuizen wettelijk verplicht moeten aanleveren aan de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd en aan Zorginstituut Nederland. Deze cijfers worden ook door artsen en ziekenhuizen zelf gebruikt om de kwaliteit van zorg te verbeteren. De algemene tevredenheidscijfers zijn afkomstig uit landelijk onderzoek.