Stoptober is het moment om te stoppen met roken - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Wil je stoppen met roken?

Je bent niet de enige. Misschien heb je het al wel eens geprobeerd (en weet je dat het best lastig kan zijn).

Geen zorgen: Stoptober helpt je. En het werkt!
Wij weten wat je doormaakt en wat je nodig hebt om 28 dagen te stoppen met roken. Dus doe mee met Stoptober, net als actrice en presentatrice Katja Schuurman, omroep MAX directeur Jan Slagter en journalist Kees van de Spek en de meer dan 225.000 rokers in voorgaande jaren.

Want stoppen met roken doe je niet alleen, maar met elkaar. Samen stoppen, samen sterk: dat is het geheim van Stoptober.

Stop met roken in oktober

Via de app ontvang je elke dag positieve berichten die je aanmoedigen en helpen om vol te houden, ook als het even wat minder gaat. De app biedt afleiding met bijvoorbeeld filmpjes en puzzels. Ook krijg je tips wat je kunt doen op eventueel moeilijke momenten.

Hogere slagingskans met Stoptober

70% van de Stoptober deelnemers heeft Stoptober volgehouden en niet gerookt.

Ongeveer de helft is zelfs na 3 maanden nog gestopt met roken. Dit percentage is vele malen hoger dan het resultaat van een gewone stoppoging zonder hulp.