Patiëntenportaal Mijn Ommelander mag ook komend jaar gebruikmaken van DigiD - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Voor de veiligheid van onze patiënten maken we gebruik van de mogelijkheid om via DigiD in te loggen in het patiëntenportaal Mijn Ommelander en de Mijn Ommelander app. Patiënten kunnen inloggen met de DidiD-app of hun DigiD gebruikersnaam en wachtwoord in combinatie met een SMS-controle. Jaarlijks worden we door Logius, vanuit het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties beheerder van DigiD, getoetst op onze processen en de veiligheid van ons portaal. Onlangs kregen we van Logius het officiële bericht dat we de toets met een positief resultaat hebben afgerond en dat we ook komend jaar gebruik mogen maken van DigiD. We vinden het belangrijk dat onze patiënten inzage hebben in hun medisch dossier in Mijn Ommelander en zo grip kunnen houden op hun gezondheid.