Parkeerterrein en bebording/route naar ons ziekenhuis - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Inmiddels zitten we een aantal maanden op onze nieuwe locatie. Een goed moment om stil te staan bij hoe die eerste periode is verlopen en wat de ervaringen zijn. Veel patiënten, bezoekers en collega's hebben ons hun ervaringen in de vorm van complimenten, vragen en problemen (soms vergezeld van een suggestie of aanzet voor een mogelijke oplossing) laten weten. Eén van de onderwerpen die aan de orde is gekomen is het parkeerterrein en de bebording op de provinciale - en snelwegen.

Parkeerplaatsen

We hebben gemerkt dat ons ziekenhuis op piekmomenten te weinig parkeerplaatsen heeft. Daarom worden er nu 120 extra parkeerplaatsen aangelegd om de parkeerproblemen op de piekmomenten op te kunnen vangen.

Borden

Het blijkt dat de aanwijzingen in de bestrating niet door iedereen wordt opgemerkt en dat veel mensen geen goed overzicht over het parkeerterrein krijgen. Daarom worden er op korte termijn borden geplaatst die moeten zorgen voor een betere verkeerscirculatie (bijvoorbeeld borden voor rijrichting, parkeerrijen en uitgang). Op dit moment wordt, als onderdeel van een breder plan van aanpak van het terrein, uitgewerkt waar welke borden moeten komen.

Bewegwijzering en routeplanner

Ook over de bewegwijzering op de A7/N33 en de routeplanner kregen we reacties. Het is gebleken dat mensen die via een routeplanner bij ons ziekenhuis komen, vaak verkeerd rijden. Een vermelding van ons nieuwe adres in de verschillende routeplanners is bij de beheerders van de voorzieningen neergelegd en door de meeste van hen inmiddels ook verwerkt. Wel blijft dan nodig dat uw routeplanner over de meest recente versie moet beschikken om op de juiste plek aan te komen.

Een verzoek voor bebording op de rijks- en provinciale wegen is vorig voorjaar ingediend bij de overheidsdienst die dit moet organiseren. Op dit moment is nog niet bekend of en zo ja wanneer er borden langs de A7 en N33 komen. Een handige routetip: aanhouden A7 afslag Scheemda, of de N362 richting Scheemda.