Medewerkers Ommelander Ziekenhuis ervaren met VR-bril hoe het is om laaggeletterd te zijn - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Vandaag begint de Week van Lezen en Schrijven op de internationale Dag van de Alfabetisering. In Nederland hebben 2,5 miljoen volwassenen moeite met lezen, schrijven en/of rekenen. Vaak hebben deze mensen ook beperkte digitale vaardigheden, waardoor ze het lastig vinden om met een smartphone of computer te werken. Tijdens de Week van Lezen en Schrijven wordt aandacht gevraagd voor laaggeletterdheid.

Medewerker van het Ommelander Ziekenhuis Groningen draagt een VR-bril en een koptelefoon

Vandaag maakten medewerkers van het Ommelander Ziekenhuis in samenwerking met Biblionet Groningen kennis met Blic VR. Met virtual reality en een VR-bril ontdek je hoe het is om laaggeletterd te zijn én wat je ervaart als professional als je dit onderwerp moet aansnijden. Je ziet bijvoorbeeld hoe het is om een apotheek te bezoeken als je niet goed kunt lezen. Voor het Ommelander Ziekenhuis is dit een stap richting meer bewustwording en begrip voor de groep laaggeletterden in onze regio.