Medewerkers OK Ommelander Ziekenhuis verzorgen gastles op OBS de Waterlelie in Winschoten - Ommelander Ziekenhuis Groningen
Maandag 1 april (Tweede Paasdag) zijn we alleen geopend voor spoed.

De leerlingen van groep 7 en 8 van OBS de Waterlelie in Winschoten hebben vorige week kennis gemaakt met de beroepen en werkzaamheden van de operatiekamer in het Ommelander Ziekenhuis. Stichting IMC laat nieuwsgierige jongeren kennismaken met enthousiaste professionals, gericht op een bepaald vakgebied. Operatieassistent Geert Dokter heeft samen met zijn collega’s Melanie Meijer (operatieassistent), Annechien Vuijk (anesthesieassistent) en Anita Bruins (recovery-verpleegkundige) één van de gastlessen verzorgd.

Operatie-assistent Geert Dokter geeft uitleg aan kinderen tijdens gastles op de basisschool

Het thema van de complete lessenreeks was het vakgebied Geneeskunde. Tijdens deze gastles hebben de kinderen informatie gekregen over de operatiekamer in het algemeen en daarnaast hebben ze kunnen oefenen met operatiespullen. Voor de kinderen was het een leerzame ochtend waarbij ze een kijkje hebben genomen in het werk op de operatiekamer, een wereld waar ze anders niet snel mee in aanraking komen.

Naast de werkzaamheden van de operatiekamer, zullen de leerlingen ook kennismaken met de werkzaamheden van de gipskamer. De gipsverbandmeesters van het Ommelander Ziekenhuis zijn deze week aan de beurt om een gastles te geven op OBS de Waterlelie. Daarnaast krijgen de kinderen van OBS de Waterlelie binnenkort een rondleiding in het Ommelander Ziekenhuis.