Koning Willem-Alexander opent 7 november Ommelander Ziekenhuis - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Het Ommelander Ziekenhuis Groningen is zeer vereerd dat de Koning ingegaan is op de uitnodiging om de opening te verrichten. Voorzitter van de Raad van Bestuur Albert Koeleman: “Wij vinden het van groot belang dat dit ziekenhuis wordt geopend door de inwoners van de regio. Het is immers hun ziekenhuis. Maar we hebben ook altijd gevonden dat daar potentieel één persoon aan toegevoegd mocht worden: en dat is de Koning. We zijn dan ook zeer verheugd dat hij ons komt bezoeken.”

30 Groningers

De 30 Groningers die de opening samen met de Koning verrichten zijn uitgenodigd op basis van de wensen die zij hebben ingestuurd en op basis van de plaats waar zij wonen. Koeleman: “Het is een divers gezelschap uit de hele regio. Van Uithuizen tot Bellingwolde en van Veendam tot Delfzijl. De jongste is 4 en de oudste 84 jaar. Het is dus echt een weerspiegeling van onze patiënten en de inwoners van dit gebied.”

7 november 14.00 – 15.00 uur: officiële opening. Belangstellenden van harte welkom

De openingshandeling van het Ommelander Ziekenhuis Groningen vindt plaats op 7 november tussen 14.00 en 15.00 uur op het plein voor de hoofdingang van het ziekenhuis in Scheemda. Alle belangstellenden uit de omgeving zijn daarbij van harte welkom. Na afloop van de handeling zal de Koning een rondleiding krijgen door het ziekenhuis en is er een receptie voor genodigden.

10 november 10.00 – 15.00 uur: Open Dag

Vanzelfsprekend laten we het ziekenhuis graag aan iedereen zien die daarvoor belangstelling heeft. Daarom is het ziekenhuis op zaterdag 10 november geopend voor belangstellenden om er een kijkje te nemen.  Er wordt een route uitgezet langs de meest opvallende en interessante plekken in het ziekenhuis. Op diverse momenten van de dag zullen er kleine en leuke evenementjes plaatsvinden die de dag voor iedereen de moeite waard maken.