Goede zorg proef je! - Ommelander Ziekenhuis Groningen
Maandag 1 april (Tweede Paasdag) zijn we alleen geopend voor spoed.

Het Ommelander Ziekenhuis heeft zich aangesloten bij het project ‘Goede Zorg Proef Je’. Goede Zorg Proef Je biedt zorginstellingen mogelijkheden voor het realiseren van een gezonder voedingsaanbod.

Dit project wordt gerealiseerd door Alliantie Voeding in de Zorg als onderdeel van het Nationaal Preventieakkoord in 2018. Het akkoord is ondertekend door 70 partijen, waaronder het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen. Eén van de speerpunten in dit akkoord is gezonde voeding in ziekenhuizen.

Gezonde voeding erg belangrijk voor onze patiënten
Het Ommelander Ziekenhuis werkt hier graag aan mee. Gezonde voeding is namelijk erg belangrijk voor het herstel van onze patiënten en in de preventie voor chronische zieke patiënten. Bovendien draagt een gezonder voedingsaanbod in ons ziekenhuis bij aan het tegengaan van overgewicht en obesitas in Nederland.

Wat gaan we als Ommelander Ziekenhuis doen?
De komende tijd brengen we gezonde wijzigingen aan in het assortiment van het restaurant en de kiosk/brasserie. Ook het assortiment wat we serveren aan de patiënt nemen we onder de loep, zodat we steeds meer een gezonder voedingsaanbod hebben.