Oudercursus Los Vast - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Pastorieweg 1, Scheemda

Oudercursus Los Vast

Je kind coachen naar zelfstandigheid.

Onze kinderarts (Ellis Groninger) en psycholoog (Elvira Hensema) nodigen ouders/verzorgers van kinderen en jongeren met diabetes type 1 (die patiënt zijn in het Ommelander Ziekenhuis) graag uit voor de oudercursus Los Vast.

Los Vast is onderdeel van het Diabetes Groeimodel en de titel van de cursus verwijst naar de uitdagingen waar ouders dagelijks voor staan; je weet dat het goed is om je kind steeds meer los te laten en op te voeden richting zelfstandigheid, maar het is nog lang niet makkelijk om dat te doen. Om u daarin te begeleiden bieden wij deze interactieve cursus aan.

Het doel van de cursus is om u te leren hoe u uw kind op een positieve, accepterende en respectvolle manier kunt coachen om zelfstandig te worden met diabetes. Ook kunt u samen met andere ouders in gesprek gaan en ervaringen en adviezen uitwisselen.

Tijdens de bijeenkomsten werken we met videomateriaal, metaforen, oefeningen, rollenspellen en beeldende voorbeelden om de vertaling van theorie naar praktijk makkelijker te maken.

Wanneer?

De cursus start op 24 september en bestaat uiteindelijk uit drie bijeenkomsten van 19.00 tot 21.15 uur op:

• Dinsdag 24 september
  • Dinsdag 8 oktober
  • Dinsdag 29 oktober

De bijeenkomsten vinden plaats in het ziekenhuis in Scheemda (Pastorieweg 1).
We raden aan dat beide ouders/verzorgers deelnemen aan de cursus.

Aanmelden:

U kunt zich voor deze cursus aanmelden door een e-mail te sturen naar polikindergeneeskunde@ozg.nl of te bellen naar 088 – 066 1000 (graag vragen naar de secretaresse van de kinderpoli).

Meer informatie?

Voor meer informatie kunt u terecht bij uw kinderarts of bij de diabetesverpleegkundige (Monique Moed). Ook kunt u kijken op www.diabetesgroeimodel.nl of onderstaande video bekijken:

Bron video: diabetesgroeimodel.nl

Agendaoverzicht