Minisymposium: Kinderen met hoofdpijn - Ommelander Ziekenhuis Groningen
Maandag 1 april (Tweede Paasdag) zijn we alleen geopend voor spoed.

Pastorieweg 1, Scheemda

Minisymposium: Kinderen met hoofdpijn

Kom naar het minisymposium 'Kinderen met hoofdpijn' voor professionals in de zorg.

Op donderdag 14 november a.s. organiseert het Ommelander Ziekenhuis Groningen, het minisymposium  ‘Kinderen met hoofdpijn’

Hoofdpijn is één van de meest voorkomende klachten bij kinderen en adolescenten. Hoofdpijn heeft forse nadelige invloeden op de kwaliteit van leven bij deze kinderen.

Bij acute hoofdpijnklachten is de route vaak duidelijk en efficiënt, dit in tegenstelling tot chronische hoofdpijnklachten. Om sneller tot een adequate diagnose en behandeling van hoofdpijn bij kinderen te komen, bestaat sinds 2015 in het Ommelander Ziekenhuis Groningen de hoofdpijnstraat voor kinderen. Dit is een multidisciplinair spreekuur waarbij kinderen met chronische hoofdpijnklachten in 1 ochtend worden gezien door de klinisch psycholoog, kinderfysiotherapeut en/of manueel therapeut, kinderneuroloog en kinderarts.

Met dit minisymposium  willen wij onze ervaringen met jullie delen,  waarbij we hopen op een leerzame en interactieve avond met alle hulpverleners die betrokken zijn bij de zorg voor kinderen met hoofdpijn.

Doelgroepen

Alle zorgprofessionals in de regio die in hun werk met kinderen met hoofdpijn te maken hebben, zoals huisartsen, kinderartsen, (kinder)fysiotherapeuten, verpleegkundigen en verzorgenden, psychologen.

Voor meer info over het programma en inschrijven, ga naar deze link

Agendaoverzicht