Bijeenkomst Medicatieoverdracht, onze zorg - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Pastorieweg 1, Scheemda

Bijeenkomst Medicatieoverdracht, onze zorg

Op donderdag 18 oktober houden wij in het restaurant (1e verdieping, route 62) van het Ommelander Ziekenhuis in Scheemda (Pastorieweg 1) voor apothekers en apotheekhoudende huisartsen de 2e bijeenkomst ‘Medicatieoverdracht, onze zorg’.

De bijeenkomst begint om 17.30 uur en eindigt circa 21.15 uur.

Het doel van de avond is het bespreken van dagelijkse casuïstiek medicatieoverdracht, in algemene zin en in relatie tot onze nieuwe poliklinische apotheek. Tevens biedt het ons de mogelijkheid om samen ideeën uit te wisselen, plannen te maken voor de optimalisatie van medicatieoverdracht in de zorgketen. Medicatieoverdracht is immers de zorg van ons allen!

Aan deze bijeenkomst zijn geen kosten verbonden.

Programma*

17.30 – 18.30 uur: rondleiding nieuwe Ommelander Ziekenhuis

18.30 – 19.00 uur: soep en broodjes

19.00 – 19.15 uur: opening en introductie Medicatieoverdracht Ommelander Ziekenhuis
Tanja Smid (adviseur Anderhalvelijnszorg Ommelander Ziekenhuis) en Lucia van der Veen
(ziekenhuisapotheker Ommelander Ziekenhuis)

19.15 – 20.00 uur: casuïstiek: medicatieoverdracht, onze zorg!
Petra Meijerhof (ziekenhuisapotheker Ommelander Ziekenhuis), Gijs Salentijn (apotheker Apotheek Salentijn), Dirk Rezelman (apotheker apotheekhoudende huisartsenpraktijk Wagenborgen)

20.00 – 20.15 uur: update LSP
Brigitte Duyvendak (apotheker stichting GERRIT)

20.15 – 20.30 uur: pauze

20.30 - 21.15 uur: poliklinische apotheek, stand van zaken en terugblik
Mirte van Renselaar (apotheker Ommelander Ziekenhuis)

21.15 uur: afsluiting (hapje en drankje)

*Eventuele wijzigingen voorbehouden.

Aanmelden

U kunt zich met vermelding van uw deelname aan de rondleiding aanmelden via aanmelden@ozg.nl (graag vóór 1 oktober).

U bent van harte welkom.

Agendaoverzicht