Wij vinden de privacy van onze patiënten en medewerkers belangrijk. U mag in ons ziekenhuis niet zomaar foto’s, films of geluidsopnamen maken. Vaak heeft u hiervoor toestemming van de afdeling Communicatie nodig.

Fotografie en film

U mag patiënten niet ongevraagd filmen of fotograferen. Dit geldt ook voor medewerkers en andere aanwezigen. Als een persoon herkenbaar in beeld komt, moet die persoon toestemming geven.

Wilt u foto’s of video-opnamen voor externe publicatie maken? Vraag dan van tevoren toestemming van de afdeling Communicatie.

Sociale media

Sociale media zijn niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Steeds meer mensen maken gebruik van bijvoorbeeld Facebook, Instagram, Twitter of LinkedIn. Iedereen kan tegenwoordig filmpjes en foto’s online zetten. In ons ziekenhuis willen wij de privacy van onze patiënten, bezoekers en medewerkers beschermen. Daarom vragen wij u geen foto’s of filmpjes te plaatsen zonder toestemming van de mensen die erop staan.

Gespreksopname

U mag uw gesprek met uw zorgverlener opnemen. Zo kunt u het gesprek thuis nog eens afluisteren. Dit kan u helpen uw gedachten op een rij te zetten en beslissingen te nemen. We stellen het op prijs als u ons laat weten dat u een opname maakt.

Uw geluidsopname mag u gebruiken voor persoonlijke doeleinden en in huiselijke kring. U mag de opnamen niet delen via (sociale) media. Dit mag niet in verband met de privacy van onze medewerkers.

Wilt u geluidsopnamen voor externe publicatie maken? Vraag dan van tevoren toestemming van de afdeling Communicatie.

Is met de informatie op deze pagina uw vraag beantwoord?
Wilt u ons helpen deze pagina te verbeteren?

Bedank voor het insturen van uw feedback