Door de Mijn Ommelander app ben je meer betrokken bij je eigen gezondheid - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Door de Mijn Ommelander app ben je meer betrokken bij je eigen gezondheid

Kars Koop (76), tevreden gebruiker van de Mijn Ommelander app

De mobiele app van het Ommelander Ziekenhuis Groningen is onlangs vernieuwd. De Mijn Ommelander app is de mobiele versie van Mijn Ommelander, het patiëntenportaal. Door middel van de nieuwe versie van de app hebben onze patiënten en hun mantelzorgers op een laagdrempelige manier toegang tot hun medische gegevens en afsprakenoverzicht. Zo krijgen patiënten steeds meer regie over hun eigen gezondheid en zijn ze beter voorbereid op een afspraak in het ziekenhuis. Met het patiëntenportaal en de mobiele app is het ziekenhuis altijd dichtbij.

Kars Koop, 76 jaar, vertelt over zijn ervaring met de Mijn Ommelander app: “Ik gebruik de app al sinds het moment dat hij online ging. Ik zat toen in het voorbereidingspanel, ik ben dus vanaf het begin betrokken geweest bij de app. Door mijn rol in het patiëntenpanel van het ziekenhuis kan ik blijven meedenken.”

Kars vertelt waarom hij graag de Mijn Ommelander app gebruikt: “Ik gebruik de app eigenlijk uit nieuwsgierigheid. Ik heb graag inzicht in mijn eigen gezondheid. De briefwisseling tussen de huisarts en mijn behandelaar lees ik graag na, zo weet ik precies of ze mijn klachten goed begrepen hebben. Ook vind ik het erg prettig dat ik mijn uitslagen kan bekijken in de Mijn Ommelander app. Als de behandelaar wat later is met het doorbellen van mijn uitslagen, kan ik deze zelf bekijken in de app.”

Over de app

Kars vertelt: “De Mijn Ommelander app is zeer gebruiksvriendelijk. Voorheen moest je de app koppelen in Mijn Ommelander, maar nu ben je in 3 stappen klaar en kun je inloggen met een zelfbedachte 5-cijferige pincode. Ik vind het fijn dat je een duidelijke waarschuwing krijgt wanneer je informatie uit je medische dossier te zien krijgt en je nogmaals een bevestiging moet geven dat je inderdaad jouw medische gegevens wilt inzien. Door de bevestiging met 5-cijferige pincode weet ik zeker dat een ander niet zomaar mijn medische gegevens kan inzien.”

“Waarom ik de app zou aanraden? Omdat je door het gebruiken van de Mijn Ommelander app meer betrokken bent bij je eigen gezondheid. Dat vind ik persoonlijk heel waardevol.”

Toekomst

We zijn dagelijks bezig met het ontwikkelen van de Mijn Ommelander app. In de toekomst willen we nog meer functies toevoegen aan de app. Op dit moment zijn we bezig om digitale berichtenuitwisseling tussen patiënt en zorgverlener mogelijk te maken én willen we ervoor zorgen dat patiënten in de toekomst zelf via de app een afspraak kunnen maken, wijzigen en annuleren. Daarnaast voegen we binnenkort een hele leuke virtuele rondleiding toe aan de contactgegevens in de app. Op die manier kunt u een kijkje nemen in het ziekenhuis voordat u langskomt. Onze app is dus nog volop in ontwikkeling.

Benieuwd naar onze app? De Mijn Ommelander app is gratis te downloaden in de Play Store (Android) en in de App Store (iOS). Meer informatie over de Mijn Ommelander app vindt u hier.

Ervaringen overzicht