Heeft u een vraag over het inloggen in Mijn Ommelander? Hieronder vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen.

Inloggen gaat via DigiD met extra sms-controle of met de DigiD-app. Dit is een zeer veilige methode voor elektronische identificatie. Ook heb je een telefoonnummer (mobiel of vast) en een apparaat met internetverbinding nodig (een computer, laptop, tablet of mobiele telefoon met internet). Ga voor vragen over DigiD naar de website van DigiD.

Vanaf 15 september hebben kinderen onder de 16 jaar ook toegang tot Mijn Ommelander. Anders dan bij volwassenen hebben kinderen jonger dan 12 jaar hiervoor toestemming nodig van hun ouders of wettelijk vertegenwoordiger. Deze toestemming wordt gegeven en vastgelegd bij de balie in de centrale hal in het ziekenhuis op vertoon van een geldig identiteitsbewijs (geldig paspoort, rijbewijs, identiteitskaart of vreemdelingendocument). Kinderen tussen 12 en 15 jaar kunnen bij de balie van de centrale hal in het ziekenhuis zelf toestemming geven om hun dossier in te zien in Mijn Ommelander op vertoon van een geldig identiteitsbewijs.

Dan kun je deze aanvragen op www.digid.nl. Om Mijn Ommelander te kunnen gebruiken, moet je over een DigiD met sms-functie of de DigiD-app beschikken. Dit is veiliger in gebruik. Heb je wel een DigiD, maar nog niet met sms-functie? Op www.digid.nl kun je je DigiD-gegevens bekijken en uitbreiden. Daar lees je ook meer over het gebruik van de DigiD-app.

Als u voor het eerst inlogt op Mijn Ommelander, dan gaat via DigiD met extra sms-controle of met de DigiD-app. Na het invoeren van de gegevens volgt er eerst een gegevenscontrole. Controleer de gegevens in het scherm, vul aan of wijzig waar nodig en klik op 'Volgende'. In de laatste stap verklaart u de gegevens naar waarheid te hebben ingevuld en gaat u akkoord met de algemene voorwaarden. 

Na het doorlopen van de gegevenscontrole komt u op de startpagina van het patiëntenportaal. Daarnaast wordt er een e-mail naar het opgegeven e-mailadres verstuurd met het verzoek om de registratie te voltooien door op akkoord te klikken in de e-mail. Het kan voorkomen dat de verificatiemail in de mag met ongewenste post terechtkomt. Heeft u de verificatiemail niet ontvangen? Neem dan contact met ons op zodat we een nieuwe mail kunnen sturen. Na de verificatie kunt u bij ieder bezoek inloggen via DigiD met extra sms-controle of met de DigiD-app.

Verschijnt de gegevenscontrole niet als u voor het eerst inlogt? Klik dan op 'Menu' linksboven, klik vervolgens op de onderste Mijn Ommelander en dan op het woord 'Gegevenscontrole'. De gegevenscontrole zoals hierboven beschreven start dan alsnog. 

Om in te kunnen loggen met uw DigiD moet u minimaal beschikken over één van de volgende besturingssystemen:

  • op uw computer: Windows 7 / 8.1 OF Windows 10 OF OSX 10.9.4 of hoger
  • op uw mobiele apparaat: iOS 7 of hoger OF Android 6 of hoger

Daarnaast moet u uw browser updaten naar de meest recente versie. Wij raden u voor de meest optimale gebruikerservaring Google Chrome aan. Daarnaast zijn de internetbrowsers Mozilla Firefox en Micorsoft Edge geschikt om uw gegevens te raadplegen. Internet Explorer is dit niet, zie hiervoor de vraag 'Ik bekijk Mijn Ommelander in Internet Explorer, maar krijg een foutmelding of een leeg scherm. Wat nu?'

Om te controleren of uw besturingssysteem en browser voldoen aan de minimale eisen gaat u naar de website van Logius

Update uw browser en besturingssysteem

Met een te oude browser inloggen (o.a. Internet Explorer) zorgt ervoor dat u soms foutmeldingen in Mijn Ommelander krijgt. Of u kunt niet al uw gegevens zien. U heeft de beste gebruikerservaring als u gebruik maakt van één van de volgende browsers. Wij raden u voor de meest optimale gebruikerservaring Google Chrome aan: 

Minimale versie besturingssysteem 

Ook uw besturingssysteem moet regelmatig bijgewerkt worden. Microsoft geeft u via Windows Update de mogelijkheid om Windows (automatisch) up-to-date te houden. Voor een Apple-computer kunt u op de website van Apple terecht. 

Met een te oude browser inloggen zorgt ervoor dat u soms foutmeldingen in Mijn Ommelander krijgt. Of u krijgt een leeg scherm bij sommige onderdelen en u kunt niet al uw gegevens zien. Dit is bijvoorbeeld het geval als u inlogt in Internet Explorer. Oudere versies van Internet Explorer ontvangen geen ondersteuning en updates meer vanuit Microsoft. Om deze reden raden wij het gebruik van deze browser af.

U heeft de beste gebruikerservaring als u gebruik maakt van één van de volgende browsers. Wij raden u voor de meest optimale gebruikerservaring Google Chrome aan: 

Het is op dit moment nog niet mogelijk om in te loggen op Mijn Ommelander met een buitenlandse postcode. We werken aan een oplossing.

Is met de informatie op deze pagina uw vraag beantwoord?
Wilt u ons helpen deze pagina te verbeteren?

Bedank voor het insturen van uw feedback