Vandaag is uw kind in het Ommelander Ziekenhuis geweest om de traanbuisjes te laten doorspoelen, omdat deze verstopt waren. Door het traanbuisje, dat zit tussen het oog en de neus, wordt traanvocht afgevoerd. In deze folder hebben wij voor u een aantal leefregels voor thuis op een rij gezet. Een kinderverpleegkundige zal u de dag na de operatie bellen om te vragen hoe het thuis gaat en of u nog vragen heeft.

Uw kind kan wat pijn hebben. Het kan wat misselijk zijn van de narcose.

We adviseren u om de eerste nacht een paar keer bij uw zoon of dochter te gaan kijken hoe het met hem of haar gaat.

Het behandelde oog kan worden gedept met een gaasje of tissue, dat  eventueel natgemaakt is met kraanwater.

Uw kind mag meteen weer douchen of in bad.

Uw kind mag weer naar school zodra het zich goed voelt.

Laat uw kind het vandaag rustig aan doen. Het heeft namelijk narcose gehad en het kan hiervan nog wat slapjes zijn.

Uw kind mag gewoon alles eten en drinken na de operatie.

Als uw kind pijn heeft, mag u het Paracetamol geven. In de bijsluiter staat de dosering.

Als de oogarts uw kind na de operatie nog een keer wil zien op de polikliniek, is hiervoor al een afspraak met u gemaakt.

De eerste 24 uur na de operatie mag u op werkdagen tussen 07.30-17.00 uur altijd de afdeling Dagbehandeling bellen. ’s Avonds en ’s nachts kunt u de Spoedeisende Hulp van het Ommelander Ziekenhuis bellen. U kunt deze afdelingen bereiken via het algemene nummer: 088 - 066 1000.

Na deze 24 uur moet u contact opnemen met de (dienstdoende) huisarts. Tijdens kantooruren kunt u contact opnemen met de polikliniek Oogheelkunde, via het algemene nummer van het Ommelander Ziekenhuis 088 – 066 1000.

Is met de informatie op deze pagina uw vraag beantwoord?
Wilt u ons helpen deze pagina te verbeteren?

Bedank voor het insturen van uw feedback