Wij vinden het belangrijk dat u zich tijdens uw verblijf in ons ziekenhuis zo prettig mogelijk voelt. Gezond en lekker eten en drinken hoort daarbij. Iedere dag komen onze voedingsassistenten bij u langs voor uw (warme) maaltijden, drinken en tussendoortjes. Heeft u vragen over uw eten en drinken? Dan kunt u ook bij hen terecht.

In ons ziekenhuis kunt u als patiënt à la carte eten. U kunt dan ter plekke beslissen wat uw wilt eten.

‘Roomservice’ aan uw ziekenhuisbed

U krijgt aan uw bed een uitgebreide menukaart. U kunt niet alleen kiezen wat u wilt eten, maar ook wanneer u wilt eten. Deze keuze bestaat uit een aantal tijdstippen in de ochtend, middag en avond. Kort voordat u uw eten krijgt, maakt u uw keuze. De voedingsassistent komt bij u langs en neemt uw bestelling op met een tablet (iPad).

Binnen ons ziekenhuis bereiden wij maaltijden met zo min mogelijk ‘additieven’. Additieven zijn stoffen in het eten om het aantrekkelijker te maken. Bijvoorbeeld door het een mooiere kleur te geven of om het voedsel langer te kunnen bewaren. Er zijn mensen die niet zo goed reageren op additieven. Daarom vinden wij het belangrijk om ze zo weinig mogelijk te gebruiken.

Wordt u binnenkort opgenomen in ons ziekenhuis? Dan kunt u in uw opnamegesprek uw eventuele dieet bespreken. Ook als u geen (voorgeschreven) dieet volgt, maar wel speciale wensen heeft, kunt u dit aangeven. Wij houden daar dan rekening mee.

Is met de informatie op deze pagina uw vraag beantwoord?
Wilt u ons helpen deze pagina te verbeteren?

Bedank voor het insturen van uw feedback