Cookievoorkeuren instellen

Onze website maakt gebruik van cookies. Een cookie is een klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door uw browser op de harde schijf van uw computer wordt opgeslagen. De cookies op onze website zijn bedoeld om u via ommelanderziekenhuis.nl zo goed mogelijk te bedienen.

Als u geen cookies voor YouTube video’s accepteert, kunt u geen video’s op deze website bekijken. Als u geen cookies voor Google Maps accepteert, kunt u geen Google Maps kaarten gebruiken.

Lees meer over cookies in ons cookiebeleid

Patiënten zijn ervaringsdeskundigen bij uitstek. Het Ommelander Ziekenhuis Groningen vraagt daarom voortdurend aan haar patiënten om hun mening te geven over de geboden zorg, maar ook over de nieuwbouw in Scheemda. Door wensen en verwachtingen van patiënten naast de ideeën van het ziekenhuis te leggen, komen we met elkaar tot de beste resultaten. Afgelopen maandag (11 januari) gingen een aantal leden van het patiëntenpanel van het Ommelander Ziekenhuis op ‘klantreis’ door het nieuwe ziekenhuis.

Een klantreis

Een klantreis beschrijft als het ware de reis die een klant aflegt. Tijdens de klantreis van 11 januari liepen de leden van het panel fictief de weg door het nieuwe ziekenhuis. Met behulp van een presentatie van de grove plannen liepen de leden stap voor stap door het gebouw. Dit ging vanaf de parkeerplaats van het nieuw te bouwen ziekenhuis, tot naar een verpleegafdeling. De nadruk van de bijeenkomst lag op de Facilitaire Dienst. Deze afdeling zorgt onder andere voor het beheer en onderhoud aan het gebouw, zoals de inrichting en cateringvoorzieningen. De leden bespraken dan ook vragen als waar komen de rolstoelen te staan, hoe wordt u ontvangen,  welke kleuren ziet u? De antwoorden worden allemaal meegenomen in de plannen.

Waardering

Het Ommelander Ziekenhuis waardeert de inbreng van alle aanwezigen zeer. Ook de aanwezige panelleden gaven aan de bijeenkomst te waarderen. Zodanig dat zelfs al is afgesproken om frequenter panelbijeenkomsten te organiseren.

Het patiëntenpanel

Het Ommelander Ziekenhuis nodigt u van harte uit om ook mee te denken over ontwikkelingen in het ziekenhuis. Sinds 2015 heeft het ziekenhuis hiervoor een panel. Deelnemers aan het panel worden digitaal benaderd met vragenlijsten en bijeenkomsten over verschillende onderwerpen. Hierbij kunt u denken aan onderwerpen als patiëntenfolders, wachttijden, nieuwbouw of gastvrijheid. Voor deelname aan het panel hoeft u geen patiënt van het ziekenhuis te zijn. U kunt zich aanmelden bij het panel via panel@ozg.nl.

Neem voor meer informatie gerust contact op met Zonja de Klein, staffunctionaris Patiëntcommunicatie- & -participatie, via telefoonnummer 088 – 066 1000. 

Nieuwsoverzicht
Complementary Content
${loading}