Ook in Ommelander Ziekenhuis eerste vaccinaties gezet - Ommelander Ziekenhuis Groningen
Maandag 1 april (Tweede Paasdag) zijn we alleen geopend voor spoed.

Medewerker van het Ommelander Ziekenhuis Groningen wordt gevaccineerd

Vandaag zijn ook de eerste medewerkers van het Ommelander Ziekenhuis gevaccineerd. Het gaat hier om verpleegkundigen en artsen die werkzaam zijn in de acute zorg. Deze collega’s zijn belangrijk om de capaciteit binnen de acute zorg zo goed als mogelijk beschikbaar te houden. In totaal worden vandaag en morgen ca. 190 collega’s van het Ommelander Ziekenhuis gevaccineerd.

Landelijk zijn er deze week 33.000 vaccins beschikbaar gekomen voor medewerkers in de acute zorgketen. Noord Nederland kreeg voor de vaccinatie van het acuut zorgpersoneel 10.5% van het aantal vaccins dat landelijk beschikbaar is. De vaccins zijn vervolgens evenredig en in goed overleg verdeeld binnen de regio.