Cookievoorkeuren instellen

Onze website maakt gebruik van cookies. Een cookie is een klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door uw browser op de harde schijf van uw computer wordt opgeslagen. De cookies op onze website zijn bedoeld om u via ommelanderziekenhuis.nl zo goed mogelijk te bedienen.

Als u geen cookies voor YouTube video’s accepteert, kunt u geen video’s op deze website bekijken. Als u geen cookies voor Google Maps accepteert, kunt u geen Google Maps kaarten gebruiken.

Lees meer over cookies in ons cookiebeleid

In een veilige app een persoonlijke vraag stellen aan Ommelander Ziekenhuis Groningen of de eigen zorgverlener. Dat is vanaf nu mogelijk voor iedereen in Noord- en Oost-Groningen en voor een groep patiënten van het ziekenhuis. Vandaag neemt het ziekenhuis als een van de eerste in Nederland de gratis en beveiligde app BeterDichtbij in gebruik.

“Via deze app kunnen mensen heel simpel vragen aan ons stellen en contact onderhouden met hun zorgverlener. Gewoon via de eigen telefoon of computer, zodat alles ook nog eens rustig na te lezen is. Net als bij WhatsApp, alleen dan met de zekerheid dat de belangrijke zorggegevens alleen voor de eigen arts en ziekenhuis toegankelijk zijn,” aldus Albert Koeleman, voorzitter van de Raad van Bestuur  van het Ommelander Ziekenhuis Groningen.

Betrouwbaar antwoord van Ommelander Ziekenhuis Groningen of eigen arts

Voor of na een ziekenhuisafspraak zitten patiënten vaak met allerlei vragen. Vanaf nu kunnen inwoners in de regio op ieder moment een vraag stellen aan het ziekenhuis via de gratis app BeterDichtbij. Deze vraag kan gaan over een afspraak of parkeren. Daarnaast zullen patiënten van een aantal specifieke vakgroepen uitgenodigd worden bij vragen direct met hun zorgverlener te appen en vragen te stellen over hun ziekte, gezondheid en behandeling.

Albert Koeleman: “Dankzij BeterDichtbij kunnen we nog dichter bij onze patiënten komen te staan. Als ze vragen hebben kunnen ze die stellen op een manier die ze gewend zijn en past bij de huidige tijd. Bovendien hoeven patiënten zo niet meer voor alles een reis naar het ziekenhuis te maken of te bellen. Je stelt je vraag op jouw moment, gewoon thuis of onderweg. Zo willen we iedereen in onze omgeving de voordelen van het Ommelander Ziekenhuis Groningen laten ervaren, nog voordat je over de drempel komt.”

Pilot gestart, later meer functionaliteiten

De app is sinds deze week voor iedereen in de regio van Ommelander Ziekenhuis Groningen gratis te downloaden en te gebruiken voor praktische vragen aan het ziekenhuis. Patiënten van enkele afdelingen van Ommelander Ziekenhuis Groningen kunnen bovendien worden uitgenodigd direct met de eigen zorgverlener te appen.

Samen met patiënten wordt de komende tijd onderzocht hoe de app steeds verder verbeterd kan worden. Als de pilot succesvol verloopt staat voor volgende jaar uitbreiding van functionaliteiten op het programma en zullen ook meer vakgroepen en ziekenhuizen mee gaan doen.”

Nieuwsoverzicht
Complementary Content
${loading}